Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konkreta råd om vilken speldator jag ska köpa


Mats PCB

Rekommendera Poster

Hej!

Jag ska köpa en speldator till min son när han fyller 12 år om en knapp månad. Han kan tänka sig såväl en bärbar som en stationär, det som får avgöra blir nog prestandan, d.v.s. mest dator för pengarna. Budgeten ligger kring 10 000 (och då ska även en bra skärm för spel inkluderas om det blir en stationär), men jag kan möjligen gå upp ytterligare några tusenlappar om det skulle vara motiverat. Jag har läst på en smula och vet förstås att man ska satsa på en dator med bra grafikkort samt att processorn, internminne och hårddisk också ska vara relativt snabba samt att datorn bör ha en ssd-disk. Jag skulle dock behöva konkreta råd på några färdiga modeller som kan vara lämpliga. Även tankar kring om det kan vara värt att låta en butik sätta ihop en lämplig dator skulle kunna vara av intresse, och i så fall gärna tips på sådana butiker. Jag är mycket oteknisk så att själv sätta in delar eller göra andra förändringar är inte ett alternativ. Vore mycket tacksam om några hade tid att svara något klokt angående detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inet säljer dator i delar och om jag minns rätt så sätter dom ihop den åt dig om du vill, och betalar för det. Så det är en bra plats att börja på. Webhallen har sin webhallen config serie som fungerar på ungefär samma sätt som inet. Men jag vet inte om dom bygger åt dig, men det kan du ju alltid fråga webhallen om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...