Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 10 och Windows live mail


Malvia

Rekommendera Poster

Jag har laddat ner Windows 10 och har då fått problem med mitt Windows Live mail 2011 som upphört att fungera. Förmodligen måste jag då ha den senaste versionen Windows Live mail 2012 men jag förstår inte hur jag skall kunna uppdatera. Hittar inte någon sida på nätet med information. Hur skall jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något Windows Live Mail 2012 är jag inte medveten om att det finns. Windows Live Mail slutade utvecklas för att bra tag sen nu, dock kan du fortfarande få tag på den senaste versionen: http://windows.microsoft.com/en-us/windows/essentials

 

Skulle nog rekommendera att du går över till mail appen i Windows 10 eller Thunderbird vilket är två program som fortfarande utvecklas och supportas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst finns Windows Live Mail 2012. Det ingår i Windows Essentials. Det är ju det du har länkar till.

 

Malvia: Ladda ner Windows Essentials och sedan väljer du vilka av programmen som ingår i Essentials som du vill installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppdaterat min Windows Essentials nu men det står att min Hotmail adress inte har synkroniserats ännu. Hur gör jag för att kunna föra över mina mail så jag har tillgång till min Hotmail i Outlook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppdaterat min Windows Essentials nu men det står att min Hotmail adress inte har synkroniserats ännu. Hur gör jag för att kunna föra över mina mail så jag har tillgång till min Hotmail i Outlook?

 

Nu hänger jag inte med. Är det Windows Live Mail eller Microsoft Outlook det är frågan om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tittar på min mail är det automatiskt Outlook som gör sig gällande. Windows Live Mail fungerar fortfarande inte trots uppdatering. Ser inte heller någon möjlighet att synkronisera över min Hotmail till Outlook. Har ni någon aning om vad jag kan göra för att få tillgång till min Hotmailadress? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du skriver Outlook, menar du då det installerade programmet Outlook som ingår i Microsoft Office, den inbyggda e-postappen i Windows 10 eller webbtjänsten (sidan) Outlook.com?

 

Var har du läst hur du ska konfigurera Windows Live Mail för att den ska kunna hämta mejl för din Hotmail-adress?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Windows Live Mail har slutat att fungera och det visades ett felmeddelande om att det inte gick att hämta mailen.

innan dess hade jag laddat ner Windows 10 så jag vet inte om det har med det att göra?

 

Jag har i alla fall  installerat om Windows Essentials men det står fortfarande att jag har Windows Live Mail 2011 och inte 2012.

 

När jag synkroniserat hotmailkontot till Outlook.com så har bara de mail som fanns på mitt hotmailkonto innan Windows Live Mail började strula förts över.

 

Jag hoppas jag uttryckt mig tydligare nu och vad kan jag göra? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, helt klart är det fortfarande inte. Det finns ingen anledning att "synkronisera" ett Hotmail konto till Outlook.com, eftersom det är samma sak. Outlook.com hette tidigare Hotmail.com. Ett Hotmail konto fungerar i Outlook.com utan att man behöver göra något.

 

Vill du få in ditt Hotmail konto i Live Mail, klickar du på menyn Konto och sedan på nytt konto, @ symbolen med plus tecknet. Följ sedan guiden.

 

Men jag kanske fortfarande inte har förstått vad du vill göra och vad ditt problem är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför jag då inte har all min Hotmail i Outlook.com automatiskt? Den fanns inte där när jag loggade in i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilken mapp tittar du? I mappen Inkorgen eller i mappen Lästa? I mappen Lästa har jag e-post från 2001 och framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade 0% e-post på mitt Outlook konto som tidigare varit Hotmail. De enda som finns där är gamla e-postmeddelanden från senast 18 juli 2015. Dessa är överförda från Windows Live Mail kontot som strular.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du lagt till ditt Hotmail-konto i e-postläsaren? Du vet förstås att du kan ha flera konton där. Själv har jag 2st @outlook.com, 1st @live.se och 1st @hotmail.se konfigurerade i e-postläsaren. /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

När du går till webbsidan Outlook.com loggar du då in med din hotmail-adress och dess lösenord?

Bara så att vi vet om du har flera Microsoft-konton och/eller -adresser och för det gör det mer komplext.

 

Har du nu konfigurerat hotmail-adressen i Windows Live Mail med POP eller IMAP?

Var det likadant när du använde Windows Live Mail i Windows 7 eller 8.1 (vilket var det du hade)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste logga in med en Outlook adress för att komma in på websidan för om jag loggar in med min hotmailadress vägras jag inloggning.

 

Hur konfigurerar man Windows Live Mail med POP och IMAP?

Jag känner igen båda namnen.

 

I min iPhone står mitt Hotmailkonto som: pop3.live.com. Kan det hjälpa? Det borde väl vara det samma som på datorn?

 

Jag använder mest min iPhone för att läsa e-post så jag minns inte när det började krångla.

Det kan mycket väl vara så att det började krångla innan jag laddade ner Windows 10.

Jag hade Windows 7 dessförinnan.

 

Kan något ha ändrats i samband med att Hotmail blev Outlook? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte lätt att försöka hjälpa dig om du inte svarar på frågor. Har du ett Hotmail konto i Windows Live Mail?

 

Jag måste logga in med en Outlook adress för att komma in på websidan för om jag loggar in med min hotmailadress vägras jag inloggning.

Underligt, enligt Microsoft ska det fungera. se länken. För mig har det alltid fungerat.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/hotmail/home

 

Hur konfigurerar man Windows Live Mail med POP och IMAP?

Jag känner igen båda namnen.

 

Har jag redan försökt förklara i ett tidigare inlägg.

 

I min iPhone står mitt Hotmailkonto som: pop3.live.com. Kan det hjälpa? Det borde väl vara det samma som på datorn?

Ja, det är samma. Fungerar det att läsa Hotmail epost i din iphone, kan du ju kopiera inställningarna där till ditt Hotmail konto i Windows Live Mail, om det nu finns ett sådant.

 

Jag använder mest min iPhone för att läsa e-post så jag minns inte när det började krångla.

Det kan mycket väl vara så att det började krångla innan jag laddade ner Windows 10.

Jag hade Windows 7 dessförinnan.

Kan något ha ändrats i samband med att Hotmail blev Outlook?

Tror jag inte, om du inte har haft det här problemet under en lång tid. Hotmail.com ändrades till Outlook.com 2013. Att du inte kan hämta din Hotmail epost i Windows Live Mail, borde bero på inställningarna i Live Mail.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade ett lösenord och nu kan jag i alla fall komma in på mitt Hotmailkonto på Outlook.

Ledsen om min snurrighet ställde till med frågetecken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag kan inte komma åt nya Hotmail mail i Windows Live Mail så det problemet återstår. Windows Live Mail verkar inte fungera över huvud taget.

 

Kan det vara så att Windows 10 behöver en uppdatering av Live Mail för att fungera?

 

Jag har i dagsläget Windows Live Mail 2011 och har försökt uppdatera Windows Essentials men jag har ändå efter uppdatering version 2011.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande har du svarat på frågor. Kan du starta Windows Live Mail? Finns det ett Hotmail konto i Windows Live Mail? Du säger att Live Mail inte verkar fungera över huvud taget. Vad menar du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När mobilen hämtar mejlen med POP så kan det vara så att mejlen samtidigt tas bort från servern och då finns det inget för Windows Live Mail att hämta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När mobilen hämtar mejlen med POP så kan det vara så att mejlen samtidigt tas bort från servern och då finns det inget för Windows Live Mail att hämta.

Är det så så kanske det går att konfigurera den mejlklienten i mobilen att den skall lämna mejlen på servern?

För så har jag det i Thunderbird på två av mina datorer, den tredje däremot hämtar och raderar från servern och jag kör med POP3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan starta Windows Live Mail men kan inte skriva eller ta emot mail alls. Inte heller kan jag gå in på "Konto" för att göra inställningar.

 

Jag har Hotmailen i Windows Live Mail sedan tidigare men som sagt Windows Live Mail fungerar inte och jag får bara upp ett fönster med ett felmeddelande: "Det går inte att skicka eller ta emot meddelanden för kontot Hotmail (crma63).

Serverfel:3204

Server:https://mail.services.live.com/DeltaSync_v2.0.0/Sync.aspx` Windows Live Mail Fel-ID:0x8DE20003

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...