Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Martin79

Enkelt program för att skapa animerad video?

Rekommendera Poster

Martin79

Vill skapa en animerad video med hjälp av doodle/clipart etc. Har dock inte tid att lära mig de avancerade redigeringsprogrammen. Om powerpoint haft mer avancerad tidslinje hade det fungerat. Vill gärna ha en programvara och inte en webblösning. Har sökt en hel del men hittar bara webblösningar som vill ha betalt per månad vilket inte är något alternativ.

Programmet bör kunna importera de vanligaste bildformaten och exportera till de vanligaste videoformaten.

Har både Windows och Mac.

Tips?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Flyfisherman

Skulle det fungera med gratis Windows Movie Maker? Tips - kom igång med gratis Windows Movie Maker

Microsoft: Vilka filtyper kan jag använda i Movie Maker?

Möjligt att alla bildformat inte stöds, i såfall får man kanske konvertera dessa?

Men det finns fler program, andra kanske har tips om du talar om vilka bild och filmformat som kall kunna importeras samt vilket format som det skall exporteras i.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Martin79

Skulle det fungera med gratis Windows Movie Maker? Tips - kom igång med gratis Windows Movie Maker

Microsoft: Vilka filtyper kan jag använda i Movie Maker?

Möjligt att alla bildformat inte stöds, i såfall får man kanske konvertera dessa?

Men det finns fler program, andra kanske har tips om du talar om vilka bild och filmformat som kall kunna importeras samt vilket format som det skall exporteras i.

Mvh

För ett tag sedan testade jag Windows Movie Maker men tyvärr kändes det som MS Paint fast för filmer  och t.om. Powerpoint verkar bättre för att skapa och sätta ihop animationer av bilder.

Vill kunna importera alla vanliga bitmap som *.png och *.jpg samt alla vanliga vektorformat som *.svg och *.eps (.ai hade varit ett plus). När jag testade WMM senast kunde man bara exportera filmen till MS egna filmformat. Vill iaf kunna välja mellan något annat för att inte låsa in mig och tanken är att filmen ska användas på en webbsida senare. MP4 känns som ett format man borde kunna exportera till iaf.

Dessutom kör jag nu Windows 10

Movie Maker är inte tillgänglig i Windows 10

Windows Movie Maker är inte tillgänglig för Windows 10. Gå till Windows Store om du vill hitta en app för att skapa och redigera videoklipp.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/where-is-movie-maker-in-windows-10

Redigerad av Martin79

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Flyfisherman

Har du löst det?

Se annars detta: Pc För Alla: Så enkelt gör du en animerad video – eller ett interaktivt julkort

Movie Maker är inte tillgänglig i Windows 10

Windows Movie Maker är inte tillgänglig för Windows 10. Gå till Windows Store om du vill hitta en app för att skapa och redigera videoklipp.

För övrigt så i min länk i inlägget ovan står det hur man hämtar och installerar Windows Essentials 2012 där Windows Movie maker ingår.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...