Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Låst format i alla celler


Ivar._

Rekommendera Poster

Hej!

 

Excell 2010 som plötsligt har fått samma talformat i alla celler.

Om jag öppnar ett gammalt eller nytt ark så finns ett och samma format i alla celler och då menar jag verkligen i alla celler.

T.ex skriver jag in 457889 i en cell blir svaret 4578,89, skriver jag 456 blir svaret 4,56 alltså är cellinnehållet styrt till att vara obligatoriskt två decimaler på slutet.

Om jag öppnar ett tidigare dokument, före detta hände, så ser allt rätt ut och alla siffror m.m är rätt, men om jag försöker lägga till nya värden i ett gammalt dokument så blir formatet som ovan med obligatoriskt 2 decimaler och som ni förstår så resultatet katastrof.

Att ändra i cell formaten går inte det blir samma resultat hur jag än gör.

 

Jag hittar inte var denna underlighet kommer från eller hur jag skall bli av med detta, som ni förstår så är det helt stopp på mitt arbete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst :thumbsup:

Lösningen bestod i att gå till Arkiv - Alternativ - Avancerat - bocka ur - Infoga decimaltecken automatiskt.

Sedan kan man fråga sig hur det kan bli ibockat "av sig själv" <_< .

Jag har samtidigt fått meddelande om att Filen är låst av annan användare + varning filen kan vara osäker och att den kommer från Internet och detta gällde alla tidigare skapade filer oavsett om dom var lagrade på datorn eller på NAS.

Skumt är det, men nu är allt som vanligt igen :) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...