Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

E-Post


brgizmo

Rekommendera Poster

Jag kör en dator med Windows10 Pro Insider Preview build 10565 och har ett problem med E-post programmet som stänger ner efter några sekunder, går alltså inte att se någon e-post.

Någon som har en lösning, kan man installera om E-Post?

Ps. Verkar även som att det inte går ut och hämtar någon post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall du använder e post appen föreslår jag att du laddar ner windows Live mail som du hittar i Live essentials. Anpassa installationen så du enbart installerar mail ifall du inte behöver de andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många problem med Windows och appar i Windows 10 fixas med dessa åtgärder:

 

Testa följande för att se om det är någon skadad systemfil som orsakar problemet:
⦁ Högerklicka på startknappen nere till vänster och välj Kommandotolken (Administratör).

⦁ Om det kommer upp en ruta om att kontroll av användarkonton är aktiverad på den här dator, klicka OK/JA på den.

 

⦁ I Kommandotolkens ruta skriver du (kopierar och klistrar in):  dism /online /cleanup-image /restorehealth   

 

⦁ Tryck på Enter-tangenten och låt datorn jobba, det kan ta långt tid innan den är klar.

 

⦁ När datorn är klar så skriver du följande i samma ruta:  sfc /scannow  

och trycker på Enter.

 

⦁ När datorn är klar med det kommandot så startar du om den och testar igen för att se om problemet är löst.

 

 

Kvarstår det så testa detta:

 

Sök efter Powershell i sökfältet i aktivitetsfältet. Högerklicka på Powershell och välj att köra det som administratör.

Kopiera följande text: 

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppxManifest.xml"}

 

Högerklicka i Powershell så klistras texten in automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu testat med dom förslag och inget fungerade, stänger ner efter 2-3 sekunder.

Jag har 10 mailadresser (gmail, live, com) men det skall väl inte vara ett problem?

Andra förslag. Windows10 är nyinstallerat men hade samma problem innan jag installerade om. Har andra datorer med Windows10 och där är det inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat i Store-appen att där inte ligger några uppdateringar och väntar?

 

Det kanske blir bättre om du uppdaterar till senaste bygget, dvs 10576.

 

Har du prövat med att ta bort alla konton, lägga till ett i taget för att se om det är ett visst konto som orsakar problemet eller om det börjar vid ett visst antal konton?

 

Det skulle också kunna vara antivirusprogrammet eller brandväggen som är orsaken. Se hur det går om du inaktiverar dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...