Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snusrevolution eller inte i en framtid? Vad tycker du?


BOWEN

Rekommendera Poster

Äntligen ett forum där man kan debattera vad som helst!
 
Jag kallas BOW:en (data-freak sen 90-talet)
 
Den stora frågan är om svidandet, av dig som snusar eller snusat, är något man önskar, inte bryr sig om eller inte önskar. Endast ni kan svara på detta! Tacksam för spontana svar och kommentarer.  Har också gjort en väldigt kort enkätundersökning (10 frågor, 2-3 min totalt) för att försöka få en helhetsbild.
 
Stort tack för din medverkan!
 
Med vänlig hälsning Bengt-Olof
 
https://sv.surveymonkey.com/r/snusvanorochattityder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Någon kanske undrar varför jag uppfann detta? Det var när min tandläkare 2010 sa åt mig att sluta snusa helt eftersom mitt tandkött hade börjat retirera samt var väldigt irriterat på appliceringsstället som jag fick spader. Vem vill börja röka? Sen fick jag en snilleblixt och har enligt samma tandläkare nu en helt frisk mun. Varit en väldigt arbetssam men kul resa. Fick häromdagen mail från Adam Alsing (kändissnusare) som då nyss hade besvarat min lilla enkätundersökning. I slitet att få till den teknikska lösningen har jag träffat många kunniga personer bl.a. från Karolinska institutet, tandläkarexperter, ingenjörer och en massa vanligt folk med synpunkter på snus, vilket varit viktigast av allt! Om du har 2 minuter till övers och har synpunkter på snus och snusande, svara då gärna på den korta enkäten.

 

Idag är det 28 okt och tackar alla vänliga snusare eller före detta snusare som svarat! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker fler svarande som har råd att offra 2 minuter. Nog måste det finnas tusentals snusare eller fd snusare på detta forum. Jag vädjar till frivilliga som kan svara ärligt och på så sätt bidra till en bild av hela Sveriges attityder till snus och för att på så sätt avgöra om ett icke smärtsamt och kanske mindre ohälsosamt sätt att snusa blir verklighet i framtiden.

 

Tack på förhand önskar uppfinnaren B-O "BOW" Wiberg  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Att 'pusha' fram "frivilliga" fungerar inte. Dom medlemmar som är på Eforum och läser tråden väljer själv om dom vill deltaga i undersökningen, sen hur många som är snusare av alla dessa är omöjligt att ens gissa sig till.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat borde det nog fungera bättre att "uppfinna" ett snus som fungerade som ett avvänjnings-snus, så att man kan sluta med snus helt och hållet, inte till att uppmuntra att kunna fortsätta "utan obehag".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat borde det nog fungera bättre att "uppfinna" ett snus som fungerade som ett avvänjnings-snus, så att man kan sluta med snus helt och hållet, inte till att uppmuntra att kunna fortsätta "utan obehag".

Tack för kommentar äntligen! Mitt yttersta syfte är inte ett botemedel mot cancer (I wish) men väl kanske ett sätt för de 1,3 miljon svenskar som idag röker, varav ca 11 000 dör varje år, kanske skulle vilja "växla ner" med till ett snusande istället som inte fräter på tandkött eller svider mm på vägen mot total nikotinoberoende. Jag har mig själv som försökskanin och det fungerar! Min innovation finns inte att köpa, kanske finns det inget intresse trots att många snusare har munhälsoroblem. Vill bara fråga hur dessas tyckande och attityder ser ut. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Att 'pusha' fram "frivilliga" fungerar inte. Dom medlemmar som är på Eforum och läser tråden väljer själv om dom vill deltaga i undersökningen, sen hur många som är snusare av alla dessa är omöjligt att ens gissa sig till.

 

Mvh

Håller med till 100 %. Allt är ju helt frivilligt. Tack för kommentaren. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...