Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort OneDrive-synkroniseringen från en dator utan att påverka övriga?


PerE

Rekommendera Poster

Jag hänger på här eftersom det är vissa samband.

Jag har OneDrive på 4 st. PC. Dvs alla filer i OneDrive finns på alla 4 PC. Nu börjar det bli dåligt med plats på en PC och jag vill radera OD på denna PC men ha tillgång till OD via internet.

Går detta? Raderar jag OD på en PC så raderas det i molnet också. Kan någon hjälpa mig?

/Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger på här eftersom det är vissa samband.

Jag har OneDrive på 4 st. PC. Dvs alla filer i OneDrive finns på alla 4 PC. Nu börjar det bli dåligt med plats på en PC och jag vill radera OD på denna PC men ha tillgång till OD via internet.

Går detta? Raderar jag OD på en PC så raderas det i molnet också. Kan någon hjälpa mig?

/Per

Eftersom OneDrive fungerar olika i olika Windows-versioner behöver du skriva vad det är i datorn du inte vill ha synkronisering med längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt men jag förstår inte. Alla ligger på Windows 10, var skriver jag detta och blir mappen i PC mindre?

Jag vill helst inte ha den mappen, endast tillgång till OD på internet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hänger på här eftersom det är vissa samband.

Jag har OneDrive på 4 st. PC. Dvs alla filer i OneDrive finns på alla 4 PC. Nu börjar det bli dåligt med plats på en PC och jag vill radera OD på denna PC men ha tillgång till OD via internet.

Går detta? Raderar jag OD på en PC så raderas det i molnet också. Kan någon hjälpa mig?

/Per

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/getstarted-onedrive

 

Länken visar hur det kan gå till. Man får testa och se om det innebär att det upphör att lagras på alla datorer eller bara på den man ändrar.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Windows 10 kan man stänga av eller gömma OneDrive för att stoppa synkroniseringen i den datorn: https://support.office.com/sv-se/article/St%C3%A4nga-av-eller-avinstallera-OneDrive-f32a17ce-3336-40fe-9c38-6efb09f944b0?ui=sv-SE&rs=sv-SE&ad=SE

När du gjort det kan du tömma OneDrive-mappen utan att det påverkar lagringen på Microsofts servrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...