Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Söker specialskriven musik av Hal Lindes till ett naturprogram


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Hal Lindes som också är kompositör specialskrev musiken och framförde själv instrumental gitarrmusik till ett naturprogram som sändes bl.a. på SVT för några år sedan.
 
PBS Nature: The Flooded Desert eller om det var Kalahari: The Great Thirstland
 
Finns en uppsjö olika redigeringar för olika tevebolag verkar det som av originalet och av olika kommentatorer, där man tonat bort eller har annan bakgrundsmusik.
 
När det sändes på SVT så lät man i vissa sekvenser just den musiken komma fram utan högmälda kommentarer i vissa passager och det var väldigt tydligt (om jag minns rätt?), i varje fall var musiken något jag fastnade för på direkten vid första lyssningen.

Möjligt att jag lyckades spela in delar av filmsekvensen med ett skärminspelningsprogram från SVT-Play efteråt, men jag kan ju inte delge mig av detta på forumet....

 

Detta är det närmaste jag kommer: särskilt inledningen och på flera ställen framöver.

 

Kalahari The Flooded Desert Nature Documentary


 

Tror att berättarrösten är Christopher Plummer (av rösten att döma)?
 
Jag vill gärna kunna få tag i hela det musikstycket utan kommentarer och filmljud.

Om man inte kan köpa det i online-butik eller liknande, kan man på annat sätt kanske kontakta Hal Lindes, eller är det då filmbolaget/produktionsbolaget som äger rättigheterna till musiken?

 

I vissa spelfilmer finns ju ofta möjligheten att köpa skivan med filmmusiken, men här blir det väl extra omöjligt kan jag tänka?

Det är fullt möjligt att det är National Geographic's som först producerade och skapade denna film.

 

Jag kommer helt enkelt inte längre i mina efterforskningar.
Mvh :unsure:

 

Ps. I övrigt är det naturfilm när det är som bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
Flyfisherman

Har fått svar från Hal Lindes:

 

Hi xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 
Very much appreciate your kind words. It's a special film, beautifully shot and directed.
 
Sadly, the music is not available commercially at this time. I may, in the future, release some of the themes as downloads on 
 
the web site, so please check in from time to time.
 
Wishing all the best,
 
H

 

 
Haha. Festligt må jag säga att han tog sig tid att svara på mitt email :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Uppdatering:

Hal Lindes - kanske skulle kunna släppas med denna musik- det finns hopp!

 

Oj, vad jag hoppas på detta.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...