Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Diskproblem


Rocky.1

Rekommendera Poster

Hej!

 

HP har av någon anledning skapat en hårddisk på min dator. Vad gör jag för att bli av med den?

 

post-29392-0-00599900-1445700962.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det brukar vara en partition som innehåller diagnostikprogram, t ex test av RAM-minne och grafikkort. Man brukar kunna starta dem genom att trycka på någon särskild tangent direkt man när man startar datorn. Den partitionen bör du inte ta bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är det inte så, att en sådan partition brukar vara dold och utan enhetsbokstav?

Är detta helt nytt som du aldrig sett förut i filhanteraren?

 

På nåt sätt har du då kanske lyckats skapa en enhetsbokstav till en sådan dold partition?

 

Men jag skall vara tydlig med att säga att jag har faktiskt ingen aning i just detta fallet, däremot har jag själv varit med om att jag lyckats skapa en enhetsbokstav på en dold partition som då plötsligt dyker upp i filhanteraren, men detta var många år sedan och kommer inte ihåg hur jag löste det, troligen via Diskhanteraren.

 

Om det är så på din dator kan jag inte säga.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag hade laddat ner ett program som heter HP-supportassistans. Min dator och skrivare är HP-produkter, så jag tyckte det verkade smidigt med ett program som sökte uppdateringar, tillhandahöll support, o.s.v. Sen kom ett meddelande om en kritisk uppdatering på min vanliga mejl. När jag försöker gå till den sidan får jag bara felmeddelande. Efter div letande på HP:s webbsidor kan jag bara konstatera att deras s.k support är totalt värdelös. Jag har därför tagit bort samtliga HP-program utom de absolut nödvändiga till skrivaren. På disken fanns 3 mappar som hade något med bios att göra. De har jag tagit bort, inget som har påverkat datorn. Därför vill jag ha bort HP-disken, som jag alltså inte skapat.

 

post-29392-0-68364000-1445715481.png

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för typ av dator, stationär eller bärbar?

Vad är det för modellbeteckning på din HP?

Vad har du för operativsystem samt antal bitar?

Har du någon särskild installerad hårdvara i ditt system?

 

Långskott: kanske prova med en återställning till tidigare tidpunkt till att börja med?

Vi kan inte ge hur du ev. skall göra för att lösa problemet, innan vi vet mer.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag hade laddat ner ett program som heter HP-supportassistans. Min dator och skrivare är HP-produkter, så jag tyckte det verkade smidigt med ett program som sökte uppdateringar, tillhandahöll support, o.s.v. Sen kom ett meddelande om en kritisk uppdatering på min vanliga mejl. När jag försöker gå till den sidan får jag bara felmeddelande. Efter div letande på HP:s webbsidor kan jag bara konstatera att deras s.k support är totalt värdelös. Jag har därför tagit bort samtliga HP-program utom de absolut nödvändiga till skrivaren. På disken fanns 3 mappar som hade något med bios att göra. De har jag tagit bort, inget som har påverkat datorn. Därför vill jag ha bort HP-disken, som jag alltså inte skapat.

 

attachicon.gifHP Critical.PNG

Hej!

 

BIOS har inga mappar på hårddisken.

 

Partitionen HP_Tools ingår i datorköpet och finns där vid leverans. Den dagen datorn börjar krångla och man misstänker att det är hårddisken eller RAM-minnet som är dåligt är det testprogrammet väldigt bra att ha. Jag tycker inte att du ska ta bort den men om du nu nödvändigtvis vill göra det ändå så gör du det i DIskhantering, som är en del av Datorhantering. Om du inte hittar någondera i Start-menyn eller menyn som kommer upp när man högerklickar på Start-knappen så bör du kunna söka i datorn med något av de orden.

 

Gällande det mejl du fick kan du läsa här: http://h30434.www3.hp.com/t5/Desktop-Operating-Systems-Software-Recovery/3-in-1-Key-and-c04834620/m-p/5321398

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

 

Jag har använt den här datorn ca:2 år, aldrig tidigare sett den här disken. Den tillkom när jag laddade ner HP-supportassistans, efter installation av W 10. Har även haft den nerladdad och installerad på datorn tidigare, utan att den här disken fanns med? Tyvärr har jag precis rensat datorn med CCleaner, men de 3 mappar som fanns på HP_Tools handlade om uppdatering av Bios.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...