Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telefonbyte


gandalfgrå

Rekommendera Poster

Hej.

 

Har en Iphone 4 och en Iphone 5. I båda finns massor av nerladdade appar, bankid, swisch privata mail, bilder osv. Nu ska dessa bytas ut mot Iphone 6S. Jag har några frågor inför bytet. 

 

Kan man "tanka" över allt från de gamla till de nya via kabel eller så eller måste man gå via en dator, och sen via datorn ladda in i de nya telefonerna. Om det går kan någon ge en anvisning hur man går tillväga. Om det bara går med vissa program att göra så antar jag att det betyder att de program som inte det går att göra så med måste tankas ner igen. Jag kan tänka mig att bankid är ett sådant. Kanske swisch också jag vet inte.

 

Hur man sen tömmer telefonen totalt från allt har jag läst om på nätet så det är inget problem. Men det är just överföringen av det som finns i de gamla till de nya telefonerna som bekymrar mig en aning.  Man vill ju inte göra fel och riskera att ta bort något man vill ha kvar. 

 

Tackar på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om dina IPhone 4 och 5 har samma utgåvor av operativsystemet som IPhone 6S kan jag tänka mig följande:

1. Säkerhetskopiera din IPhone 5 till datorn med ITunes i datorn

2. Plugga in den nya 6:an i datorn och öppna den i ITunes och återställ den där med den säkerhetskopia som skapats enligt punkt 1.

 

Men hur innehållet i både 5:an och 6:an ska kunna överföras till 6S:an har jag inget förslag till lösning på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om dina IPhone 4 och 5 har samma utgåvor av operativsystemet som IPhone 6S kan jag tänka mig följande:

1. Säkerhetskopiera din IPhone 5 till datorn med ITunes i datorn

2. Plugga in den nya 6:an i datorn och öppna den i ITunes och återställ den där med den säkerhetskopia som skapats enligt punkt 1.

 

Men hur innehållet i både 5:an och 6:an ska kunna överföras till 6S:an har jag inget förslag till lösning på.

Förstod inte riktigt din sista rad.

 

Jag har alltså en 4:a och en 5:a. Nu ska innehållet i dem föras över till 2 nya 6S. 4:ans innehåll till en ny 6S och 5:ans innehåll till en annan ny 6S. 

 

4:a och 5:a ska jag sen göra mig av med.

 

Och du menar då alltså att går jag via ITunes i datorn så får man med allt från de gamla telefonerna in i de nya som jag skrev i början? (Swish, bankid, facebook,t.ex)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, du ska föra över från en fyra till en ny sexa och från en femma till en annan ny sexa.

Då bör min metod funka med det blir ju två procedurer via ITunes.

Tryggast vore om någon annan på forumet också belyser detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...