Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Live Mail 2011


pehrbau

Rekommendera Poster

Vid någon uppdatering från Microsoft nyligen har Windows Live Mail uppdaterats. Enligt programmet är det fortfarande version 2011.

 

Men, utan att ha gjort något så fungerar inte HTML längre. T ex min dagliga mail från IDG börjar med upplysningen att jag måste klicka på en länk för att kunna läsa i Edge. Det fungerar bra när man klickar på en ruta som finns med. Flera andra mail från olika kontakter trasslar på samma sätt men har också en bifogad ruta för att kunna läsa innehållet.

 

Några mail har dessutom en fullständigt annorlunda tecken kodning så att det ibland inte går att tyda. All lägga en kopia i Word fungerar ibland men inte alltid.

 

Jag har letat efter hjälp och försökt med olika inställningar under "läsa" där man mycket att välja på. För närvarande använder jag Västeuropeisk ISO. Har också provat med olika text snitt men hjälper inte. Det har vid något tillfälle hänt att jag förlorat något bilagt.

 

Vet någon något om detta?

 

Pehr i Skanör

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med Windows 10 bör du ha Windows Live Mail 2012 för bästa kompatibilitet.

 

UTF-8 är den vanligaste teckenkodningen, men det finns ju en del som håller på och skickar mejl med andra inställningar. Att välja automatiskt (om det går) kan ofta vara det bästa för då följer e-postprogrammet det som står i mejlet, men ibland får man ändra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...