Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få bort erbjudande om uppgradering till Windows 10


Mållgan

Rekommendera Poster

Sedan några dagar tillbaka dyker det på min Windows 7-dator upp ett irriterande fönster efter datorstarten med upplysning om att nu kan jag uppgradera till Windows 10. Se bilaga. Hur får jag bort det? Jag ser inte i Windows Update att denna "upplysning" kan döljas ed och inte heller nederst till höger på bildskärmen i fältet där en Windows 10-symbol finns med upplysning om uppgraderingsmöjligheten.

post-63909-0-24961700-1444896917_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade inte den filen när jag startade Windows update men jag försöker för andra gången att installera Windows 10. Hoppas det blir på Engelska trots att jag har svenska inställningar... Just nu har jag Windows 7 Premium. Förra gången jag försökte installera det funkade det inte. Sen dess har jag fått ett annat "felmeddelande"

/Maria

post-120863-0-68029300-1444900297_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade inte den filen när jag startade Windows update men jag försöker för andra gången att installera Windows 10. Hoppas det blir på Engelska trots att jag har svenska inställningar... Just nu har jag Windows 7 Premium. Förra gången jag försökte installera det funkade det inte. Sen dess har jag fått ett annat "felmeddelande"

/Maria

Vad håller du på med? Målligan vill bli av med uppmaningen att installera Windows 10.

 

Vem har sagt att du ska avinstallera KB3035583, om du vill installera Windows 10. Starta din egen tråd med ditt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad håller du på med? Målligan vill bli av med uppmaningen att installera Windows 10.

 

Vem har sagt att du ska avinstallera KB3035583, om du vill installera Windows 10. Starta din egen tråd med ditt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt uppfattat. Jag vill inte uppgradera till W10. Varför ska jag göra det efter att ha så gott som dagligen läst om problem som användare har fått med program, epost mm? Uppgradera gör jag när jag köper ny dator med W10 förinstallerat. Nu har jag även i Windows Update dolt denna tillgängliga uppdatering.

"Vem har sagt att du ska avinstallera KB3035583, om du vill installera Windows 10. Starta din egen tråd med ditt problem." 

Vad menar du med det? Den här tråden räcker för mitt problem som nu är löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad håller du på med? Målligan vill bli av med uppmaningen att installera Windows 10.

 

Vem har sagt att du ska avinstallera KB3035583, om du vill installera Windows 10. Starta din egen tråd med ditt problem.

Jag vill också bli av med uppmaningen att installera Windows 10 men jag tänkte att man måste väl acceptera det valet...  Jag har iallafall inte Windows 10 på datorn nu. Det blev inte installerat Men jag får fortfarande uippmaning om att installera Windows 10  :angry:

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill också bli av med uppmaningen att installera Windows 10 men jag tänkte att man måste väl acceptera det valet...  Jag har iallafall inte Windows 10 på datorn nu. Det blev inte installerat Men jag får fortfarande uippmaning om att installera Windows 10  :angry:

/Maria

 

Ok, du skrev att du inte kunde installera Windows 10 och då passade det inte in i den här tråden, men om inte vill det så gör följande.

 

Det kan hända att KB3035563 inte dyker när man söker. Prova så här. Öppna Windows Update. Klicka på View Updatehistory. (inte Installed Updates) Sök sedan efter KB3035563. Titta efter vilket datum den installerades. Gå tillbaka till Windows Update första sida. Klicka på Installed Updates. Leta efter KB3035563 runt det datum, då den installerades, högerklicka på den och avinstallera.

 

Efter du har gjort detta, kommer KB3035563 att dyka upp i Windows Update igen. När den gör det måste du dölja(Hide) den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt uppfattat. Jag vill inte uppgradera till W10. Varför ska jag göra det efter att ha så gott som dagligen läst om problem som användare har fått med program, epost mm? Uppgradera gör jag när jag köper ny dator med W10 förinstallerat. Nu har jag även i Windows Update dolt denna tillgängliga uppdatering.

"Vem har sagt att du ska avinstallera KB3035583, om du vill installera Windows 10. Starta din egen tråd med ditt problem." 

Vad menar du med det? Den här tråden räcker för mitt problem som nu är löst.

 

Nu har du nog blandat ihop inläggen lite. Mitt inlägg #4 är ett svar på MariaEs inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Målligan, tänk på att du sätter musmarkören utanför citatrutan när du svarar på ett inlägg. Det blir lättare att se då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...