Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varken bakgrundsbilder eller tema filer funkar...


MariaE

Rekommendera Poster

Är det bara för att berätta det som du skriver här?

I så fall är inte Eforum rätt ställe utan en blogg, Facebook, Twitter eller liknande.

 

Om du vill ha hjälp så får du berätta noga vad du har gjort och hur olika inställningar som är relevanta är satta samt ha en fråga eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara för att berätta det som du skriver här?

I så fall är inte Eforum rätt ställe utan en blogg, Facebook, Twitter eller liknande.

 

Om du vill ha hjälp så får du berätta noga vad du har gjort och hur olika inställningar som är relevanta är satta samt ha en fråga eller liknande.

Oj jag är inte så bra på att berätta i detalj hur jag har gjort... 

 

Först valde jag kontrolpanelen sen ... skrev jag "Change desktop background" i rutan upptill där det står  "Search controlpanel" och då klickade jag på Change desktop background och lät bilden med Vulkanen vara ibockad. Alla andra bilder bockade jag ur och valde save changes. Sen startade jag om datorn. Det funkade inte heller  med bakgrunden efter att jag hade startat om datorn. 

 

En gång var det en som frågade mej vad jag gjorde bakom en dörr... Jag var tvungen att gå bort till dörren två gånger för att kunna skriva ner hur jag gjorde när jag öppnade dörren och gick ut från rummet... Den som frågade skrämde mej när han helt plötsligt öppnade dörren och jag stod bakom...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bifoga en bild på hur det ser ut i fönstret "Change desktop background" samt i det fönster som motsvarar detta:

Skärmklipp.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan de vara så att du har laborerat lite för mycket med inställningarna i "Ease of access center"?

 

Öppna den och välj "Make the computer easier to see". Kontrollera om "Remove background images" är ibockad. Bocka i så fall av den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan de vara så att du har laborerat lite för mycket med inställningarna i "Ease of access center"?

 

Öppna den och välj "Make the computer easier to see". Kontrollera om "Remove background images" är ibockad. Bocka i så fall av den.

Så kan det vara ja... Jag ska kolla detta... Jag hittar inte den menyn i Windows 7 home Premium. Den kanske bara finns i Windows7 Ultimate när man har Engelsk version??

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bifoga en bild på hur det ser ut i fönstret "Change desktop background" samt i det fönster som motsvarar detta:

attachicon.gifSkärmklipp.PNG

Här kommer lite bilder hoppas det är rätt bilder trots att vi ha olika språk på våra Windows versioner...

/Maria

post-120863-0-04494500-1444841444_thumb.png

post-120863-0-05494300-1444841504_thumb.png

post-120863-0-94038100-1444841852_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har du valt så låg bildskärmsupplösning 800x600?

Vad har du för bildskärm fabrikat och modell?

Det finns andra sätt om du vill att ikoner och text skall bli större och synas bättre.

Tyvärr sitter jag inte på en Windows 7 maskin nu så jag kan guida dig.

 

Men nu är ju nog inte detta problemet. Har du kollat det som vertpre tipsar om i 'Ease of access center' i vänstra kolumnen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har du valt så låg bildskärmsupplösning 800x600?

Vad har du för bildskärm fabrikat och modell?

Det finns andra sätt om du vill att ikoner och text skall bli större och synas bättre.

Tyvärr sitter jag inte på en Windows 7 maskin nu så jag kan guida dig.

 

Men nu är ju nog inte detta problemet. Har du kollat det som vertpre tipsar om i 'Ease of access center' i vänstra kolumnen?

De flesta texter blir bra iallafall.  Men vissa texter blir jättesmå som du ser på bilderna . Dessutom syns inte bakgrundsbilden förren jag stänger av datorn då visas den innan skärmen stängs av. . . Jag ska testa att välja högre upplösning men jag tror inte det blir bra med bakgrunden då. Men då måste jag ha högre DPI-värde... annars ser jag inte vad jag skriver.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första steget är det som vertpre skrev och "Ease of access" finns i Kontrollpanelen.

http://windows.microsoft.com/en-gb/windows/personalization-accessibility-help#personalization-accessibility-help

Nu har jag hittat en gammal tema fil på ett USB-minne som jag gjorde en gång. Där är alla texter bra. :thumbsup: Men jag skulle vilja ha en annan bakgrund. Det får jag kolla senare. Jag ska radera alla andra tema filer som jag har gjort som inte funkar så bra... Men när jag ska spara bilder t.e.x då blir texten liten. Men det får jag väl leva med... Jag har lärt mej nu var jag ska spara bilderna. När jag har sparat bilden och andra texter då blir texten stor.

 

/Maria

post-120863-0-57891100-1444876325_thumb.jpg

post-120863-0-52956600-1444876701_thumb.jpg

post-120863-0-99055300-1444877852_thumb.jpg

post-120863-0-97526100-1444878351_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har du valt så låg bildskärmsupplösning 800x600?

Vad har du för bildskärm fabrikat och modell?

Det finns andra sätt om du vill att ikoner och text skall bli större och synas bättre.

Tyvärr sitter jag inte på en Windows 7 maskin nu så jag kan guida dig.

 

Men nu är ju nog inte detta problemet. Har du kollat det som vertpre tipsar om i 'Ease of access center' i vänstra kolumnen?

Nu har jag ändrat DPI-värde och jag tycker det blev lite bättre...

/Maria

post-120863-0-96489700-1444897549_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bockat ur "remove background images"? Det går inte att se på bilderna du har bifogat.

 

När du har gjort det högerklickar du på "Melvin" och väljer "use as desktop background" eller vad det nu kallas i en engelsk version av Win 7.

 

Svårare än så är det inte att ändra bakgrund, men det verkar inte som du är intresserad av den hjälp du får. Istället fortsätter du att laborera med inställningar som krånglar till det ännu mer. Jag ger upp. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bockat ur "remove background images"? Det går inte att se på bilderna du har bifogat.

 

När du har gjort det högerklickar du på "Melvin" och väljer "use as desktop background" eller vad det nu kallas i en engelsk version av Win 7.

 

Svårare än så är det inte att ändra bakgrund, men det verkar inte som du är intresserad av den hjälp du får. Istället fortsätter du att laborera med inställningar som krånglar till det ännu mer. Jag ger upp. Lycka till.

Jag börjar också ge upp faktiskt... Jag hittade inte den inställningen först. Dessutom fick jag skärmbilden halva skärmen efter att ha ändrat DPI-värden. :angry: Det var Flyfisherman som tyckte att jag hade fel DPI-värden. Men nu har jag äntligen hittat inställningen  och jag har ändrat DPI-värdet som det var från början. Den var urbockad först det var därför bakgrunden inte visades... Och jag vet inte hur den har blivit det för jag har inte medvetet ändrat. När jag fick stor text första gången då fick jag också en bra bakgrund. Nu funkar det äntligen!  :thumbsup: Ibland måste jag ändra upplösning till mindre för att se alla menyer det kanske därför det blev fel...

/Maria

post-120863-0-12420200-1444907808_thumb.png

post-120863-0-74504400-1444907843_thumb.png

post-120863-0-04776800-1444908025_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det att ta en kopia på filerna och använda på datorn som jag har Windows 7 Ultimate Engelsk version på eller måste man göra egna tema filer då ? 

/Maria

 

post-120863-0-24433600-1444923501_thumb.png

post-120863-0-46299700-1444924288_thumb.png

post-120863-0-51212000-1444924330_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går fint.

Går det bra att göra tvärt om också? I Windows 7 Ultimate kan jag få alla texter stora men Windows 7 Ultimate kunde inte använda Engelska menyer för det gick inte att koppla upp sej med den datorn...Windows 7 är på Svenska dår.  :thumbsdown:

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det att ta en kopia på filerna och använda på datorn som jag har Windows 7 Ultimate Engelsk version på eller måste man göra egna tema filer då ? 

/Maria

 

 

Går det bra att göra tvärt om också? I Windows 7 Ultimate kan jag få alla texter stora men Windows 7 Ultimate kunde inte använda Engelska menyer för det gick inte att koppla upp sej med den datorn...Windows 7 är på Svenska dår.  :thumbsdown:

/Maria

 

Nu hänger jag inte med längre på vilka språk du har på datorerna, men det borde inte ha någon betydelse. Oavsett språk, är tillvägagångssättet likadant om du vill ändra bakgrund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hänger jag inte med längre på vilka språk du har på datorerna, men det borde inte ha någon betydelse. Oavsett språk, är tillvägagångssättet likadant om du vill ändra bakgrund.

Jag har Engelska på min dator som jag har Windows 7 Premium på och som jag kan surfa på. Den andra datorn som jag har Windows 7 Ultimate har jag svenska på eftersom det inte gick att koppla upp sej och hämta Brittiskt språkpaket. Comhem internet support har försökt hjälpa mej två gånger med det. Orsaken till att jag frågar är att det kan ju vara nån kod i filerna som inte gör att det funkar och som kan förstöra något i Windows kanske...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ladda ner engelsk språk här. Spara filen. Kopiera den till din Ultimate dator och installera.

 

http://www.froggie.sk/7lp64sp1.html

 

Här är en guide för att installera språk manuellt.

 

http://www.digitalcitizen.life/install-change-new-display-language-windows-7-home-professional-vistalizator

 

Jag har svårt att tro att kan finnas någon kod som kan förstöra något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ladda ner engelsk språk här. Spara filen. Kopiera den till din Ultimate dator och installera.

 

http://www.froggie.sk/7lp64sp1.html

 

Här är en guide för att installera språk manuellt.

 

http://www.digitalcitizen.life/install-change-new-display-language-windows-7-home-professional-vistalizator

 

Jag har svårt att tro att kan finnas någon kod som kan förstöra något.

Jag känner på mej att det kan bli fel om man måste läsa så mycket för att kunna installera språkpaket... Men nu är det för sent på dygnet för att begripa hur man ska göra. Nu vet jag också var mina nerladdade filer tar vägen om jag inte själv bestämmer . Mappen heter c:\utils\downloads... mappen utils har jag gjort men inte mappen downloads...

/Maria

 

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...