Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bilder i en databas på ett smidigt sätt


Mattias Mattsson

Rekommendera Poster

Mattias Mattsson

Är det någon som har lite tips om hur man kan göra om man vill kunna ladda upp bilder via ASP

och databaser, jag har inte möjlighet till att installera några serverprogram eftersom det är på ett webhotell och dom vill inte installera några.

Så vad gör man, det skulle nog vara bra om man kunde lägga in bilderna direkt i en databas men det kanske blir lite segt med mycket bilder??

Ja inte vet jag???

 

Förslag?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter också och klurar på detta! Har med hjälp av "Northwind"-exempeldatabas till access lärt mig att förstå hur bilder läggs in i en acces-databas. Men är väldigt fundersam på hur jag sen ska kunna anropa dessa genom asp-skript för att exponeras på min webbsida! Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ladda hem en zip fil från ftp://ftp.peppesbodega.nu/bilder.zip

 

I filen så finns det två artiklar som beskriver dels hur du ska ladda upp filerna och få in informationen i databasen. Jag har inte pulat med detta själv, men kan tänka mig att dessa två artiklar kan lösa problemen

 

I mappen "visa" så ligger ett färdigt exempel på hur man visar bilderna, detta exempel använder thumbnails men är väldigt lätt att ändra som man önskar.

 

//Peppe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Mattsson

Den filen existerar ju inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Lundkvist

Du vet nog redan detta, men för att databasen ska bli mindre kan du ju alltid lägga sökvägen till bilderna i databasen, och inte själva bilden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Mattsson

.... den dära bilduppladaren var ju inte så bra, ingen bättre att komma med???

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...