Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgradera W8 till W8.1


rolfr

Rekommendera Poster

Har fått problem med Windows 8.1  Det går inte längre att köra klassisk ASP. Får bara felmeddelande om filen global.asa. Funderar på olika alternativ. Ett är att uppgradera till W10 och har ställt en fråga i den avdelningen. Det andra alternativet är att återinstallera W8 från en recovery DVD som jag gjorde när datorn var ny. Men efter detta har jag uppgraderat till W8.1 och jag minns att det då stod någonstans att om man ville göra det så skulle det ske innan ett visst datum för länge sedan. Sedan skulle det inte gå att köra Update eller vad det var.

 

Kan jag ändå komma tillbaka till W8.1 från en ren W8 eller är det kört?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okänt servernamn eller adress, samt att jag får svara Yes eller No till Debug w3wp.exe.  Sedan vill den att jag skall använda Visual Studio som jag inte behövt tidigare. Har för länge sedan installerat VS när jag skulle nosa på något annat. Tog sedan bort VS. Och detta fel uppstod. Har installerat VS igen, men fortfarande samma problem. Har även avinstallerat IIS, bootat om och installerat IIS igen. Samma fel.

 

När jag efter att ha klickat bort rutorna om Visual Studio kommer jag till min asp sida som bara säger:

 

msxm13.dll fel '80072ee7'

Okänt servernamn eller adress

/LM/W3SVC/1/ROOT/global.asa, rad 66

 

Har sökt på nätet efter fel 80072ee7 och det verkar bara referera till Windows Update.

filen global.asa har inte på långa vägar så många rader som 66. Har också hittat att global.asa skall ha en brädstapel (#) i början av varje rad. Annars skall man skriva in en sådan. Det fanns redan på alla raderna.

 

Jag är helt förvirrat och halvt desparat.  :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...