Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Norton och Tele2


Ulvas

Rekommendera Poster

Jag har Norton 360. Då och då har jag anledning att gå in på Tele2.se. Sedan någon vecka tillbaka spärras dock Tele2 hemsida och en rödmärkt helsida från Norton varnar i stället för ett säkerhetsproblem. Problemet anges vara phishing.

 

Dialog med Tele2 ger absolut ingenting. De "har aldrig hört talas om detta" och hänvisar till Norton. "Vi förstår inte det här." Norton säger att man upptäckt det här säkerhetsproblemet. Man säger också att det är upp till Tele2 att åtgärda saken. Primärt är det epostadress och lösenord som är i fara. Från Norton sägs att flera Tele2-kunder hört av sig. Personligen vet jag att Tele2 blivit uppmärksammade på saken.

 

Där är jag nu. Jag behöver då och då kunna logga in på mitt konto på Tele 2. Så länge detta pågår, så gör jag dock självklart inte det. Inget händer.

 

Hur får man de här två parterna att lösa ut detta?

 

Kan någon här - som har Norton - försöka gå in på Tele2 hemsida? Blir svaret detsamma?

 

Tacksam för hjälp med detta!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätfiske innebär att det är en webbsida som försöker lura dig att skriva in kontoinformation genom att efterlikna inloggningssidan för t ex Facebook, Paypal eller Gmail. Det är inte något försök att stjäla information som finns i datorn eller webbläsaren utan att få dig att skriva privat information på webbsidan. Det borde därför vara ofarligt att besöka tele2.se och logga in på "Mina sidor".

 

Vad mer precist rapporterar Nortons webbplatssäkerhet?

https://support.norton.com/sp/sv/se/home/current/solutions/v15610505_N360_N360OEM_6_sv_se

 

Jag skulle tro att det antingen är Symantec som har missuppfattat inloggningssidan till "Mina sidor" eller så är det någon som lagt upp nätfiskesidor på Tele2:s webbhotell.

 

Exempel på hur nätfiske går till: http://se.norton.com/cybercrime-stories-steve/article

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte nog rätt här. Jag har idag återigen talat med Tele2, talat och chattat med Norton samt skrivit om det hela här.

 

Nu plötsligt för en liten stund sedan försvann "banningen" av Tele2!  

 

Tjusigt, va?! Det var det här jag hoppades på. :) 

 

Tack Cecilia för att du tog dig tid! Och för att det här forumet finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...