Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bilder som inte går att radera


reso

Rekommendera Poster

Hej alla forumister

 

Är det någon som vet hur jag får bort dessa bilder ?

När jag går in under galleri så finns inte papperskorgen där.

post-33172-0-11209200-1443811610_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

 

Det underlättar lite grann för den som skall hjälpa till om du talar om vilken mobiltelefon som avses...

Fabrikat och modell?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det underlättar lite grann för den som skall hjälpa till om du talar om vilken mobiltelefon som avses...

Fabrikat och modell?

Mvh

Förlåt Mr.  glömde det

Det är en samsung s5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon Cecilia

 

Tyvärr komm jag i instruktionen längre än till avbockningen under sync.

under punkr nr 3 

Head to the application manager in your settings. It could show up as either “Manage apps,” “Application Manager” or “Application Settings.”

hittar jag inte i min S5:a

Jag hittar inte något som heter "Gallery" 

 

 

Har du lust att översätta åt mig så jag får bort skräpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Jag har en gammal Samsung Galaxy i bilen (används endast som GPS navigator med CoPilot) men jag kan gå ned i garaget och hämta den och se om menyerna ser annorlunda ut.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en gammal Samsung Galaxy i bilen (används endast som GPS navigator med CoPilot) men jag kan gå ned i garaget och hämta den och se om menyerna ser annorlunda ut.

Mvh

Hej Fisherman

Tacksam om du vill guida mig igenom detta

Om inte det är för mycket besvär att hämta din mob.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en gammal Samsung Galaxy i bilen (används endast som GPS navigator med CoPilot) men jag kan gå ned i garaget och hämta den och se om menyerna ser annorlunda ut.

Mvh

Är oxå intresserad av Copilot som du skrev.

Är den bra ?

Hur mycket kostar den ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej igen,

Vi börjar med menyerna....som ser helt annorlunda ut,...

1. Inställningar (Settings)

2. Konton och synkning (Accounts and sync)

3. Sync - Det är en Google ikon som på bilden - och hos mig står det avtängd, men jag antar du måste välja vilka program som synkning skall vara på eller av.

 

4. Program (alltså jag backade tillbaka och Inställningar > Program)

5. Hantera program (Application manager)

6. Skrolla ned och välj (Gallery)

7.Ny meny och välj Rensa data (Clear data)

 

Skiljer som sagt lite .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Vi börjar med menyerna....som ser helt annorlunda ut,...

1. Inställningar (Settings)

2. Konton och synkning (Accounts and sync)

3. Sync - Det är en Google ikon som på bilden - och hos mig står det avtängd, men jag antar du måste välja vilka program som synkning skall vara på eller av.

 

4. Program (alltså jag backade tillbaka och Inställningar > Program)

5. Hantera program (Application manager)

6. Skrolla ned och välj (Gallery)

7.Ny meny och välj Rensa data (Clear data)

 

Skiljer som sagt lite .

Jag inget som heter gallery i programhanteraren 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag inget som heter gallery i programhanteraren 

Fel av mig.

Jag hittade Gallery under program

Men i Gallery finns inget som heter ny meny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Fel av mig.

Jag hittade Gallery under program

Men i Gallery finns inget som heter ny meny

Nä, jag menade att det kommer upp eller öppnas upp en ny meny...

krånglade till det lite i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag menade att det kommer upp eller öppnas upp en ny meny...

krånglade till det lite i onödan.

Jag fick gå in under programhanteraren >

överst finns det ett antal menyer,

om man skrollar i sidled så finns det :

Hämtat , sd-kort (om man har ett sådant installerat)

Körs, Alla och Inaktiverat.

Under menyn Alla,   fanns Gallery och den klickade jag på

och där kunde jag rensa data,

och vips så försvann  mina bilder 

 

Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kul att du fick till det. :thumbsup:

Än en gång

Tack för hjälpen

Jag har retat mig länge på att inte få bort dom

 

VI FLUGFISKARE FÅR HÅLLA IHOP   :D  :D    :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppar in:

 

Är oxå intresserad av Copilot som du skrev.

Är den bra ?

Hur mycket kostar den ?

 

CoPilot är mycket bra. Till skillnad mot många andra appar hittar denna adresser ner till gatunivå, typ Byhålestigen 128.

 

Fördel kanske lika mycket som nackdel är att den har väldigt många inställningsmöjligheter. (Åtminstone tidigare versioner)

 

Pris:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.alk.copilot.eumarket.premiumeumaj

 

Om jag låg ute på vägarna ofta, kanske som säljare, skulle jag inte tveka att köpa den.

 

Nu är jag ju inte det och därför använder jag Eniro Navigation som visserligen har få inställningsmöjligheter men gör jobbet som förväntat.

Gratis för Sverige. Offlinekartor.

https://play.google.com/store/apps/details?id=se.enironav.android

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om vi ska prata navigation kan vi alltid nämna OSMAndroid som baserar på OpenStreetmaps

 

Kan ladda hem kartor att köras i offline-läge för den som inte ständigt vill vara uppkopplad.

Hur bra dessa kartor är vet jag inte, dvs jag har inte åkt land och rike runt, men tror nog de fungerar bra för de flesta.

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.osmand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Kan tillägga att en smart funktion i CoPilot är möjligheten att spara aktuell plats i favoritlistan.

Tex. om man är ute och kör och hittar en bra rastplats eller annan intressant plats, eller har ställt in den i promenadläget och man är ute och går kanske man vill spara en intressant plats.

 

Dessutom ingår (på min prenumeration åtminstone) fartkamera och dessa uppdateringar är gratis.

Och man behöver inte vara uppkopplad, alla kartor finns i telefonen, särskilt bra i utlandet, men om man ställt in så den också skall visa intressanta platser tex. restauranger, hotell, bensinstationer etc. etc. kan man antingen ringa direkt eller söka vidare via Google appen som då startas inifrån CoPilot.

 

Sen skall det visst finnas nån funktion för bildnavigering. dvs. tar man en bild på en plats från CoPilot navigatorn skall man tydligen kunna använda den som favorit, men den funktionen har jag inte testat så jag kan inte svara på hur den fungerar egentligen.

 

Om det kommer ut nya kartuppdateringr eller fartkamera-uppdateringar så måste man tyvärr kontrollera detta i en av inställningsmenyerna, man får ingen automatiskt påminnelse, däremot är det enkelt att ladda hem dessa.

Men då rekommenderas åtminstone för kartuppdateringarna som kan vara rätt stora, att man gör detta kanske hemma där man kan koppla telefonen till Wifi så man inte behöver belasta sin telefons surfmängd...

 

I bilen har jag en 12V usb laddare till cigg-uttaget, för den drar rätt bra med ström när navigatorn är på och dessutom har jag ställt in i CoPilot så inte skärmsläckaren går på, har alltid kartbilden framme hela tiden.

Samt fäst den på denna hållare (den längre varianten 26cm) från Clas http://www.clasohlson.com/se/Universalh%C3%A5llare%20Exibel/Pr384251000 och fäst den bra långt ned på vindrutan så den inte stör sikten och samtidigt får mobilfästet vila mot instrumentbrädan så jag slipper skakningar. Jag föredrar att ha den vriden 90 grader så min fåne är horisontell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej hoppas jag får hoppa in här med i princip identiskt problem - såg denna tråd när jag tänkte öppna en ny.  Min mobil är Galaxy ALPHA SM-G850F. I mobilens galleri har jag fått en väldans massa bilder tydligen med picas logga och många dubbletter dessutom. Går ej att ta bort med själva mobilen. Tänkte vara smart och anslöt till datorn med W10 Den Här Datorn och sen ALPHA som blir synlig via sladdanslutningen och sen DCIM och Camera/Facebook. Trodde det skulle gå att radera via datorn men där syns inte picasa-bilderna alls.  Min gamla hederliga ACDSee32 2.22.b2 upptäckte alltså ALPHA men det gjorde inte Fast Stone View Manager. Gäller samma tillvägagångssätt för min kamera som du har redovisat nedan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu vänt mig Samsungs support för mobiler eftersom ja inte hört något här i Eforum. Hoppas på bättre tur därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hoppas jag får hoppa in här med i princip identiskt problem - såg denna tråd när jag tänkte öppna en ny.  Min mobil är Galaxy ALPHA SM-G850F. I mobilens galleri har jag fått en väldans massa bilder tydligen med picas logga och många dubbletter dessutom. Går ej att ta bort med själva mobilen. Tänkte vara smart och anslöt till datorn med W10 Den Här Datorn och sen ALPHA som blir synlig via sladdanslutningen och sen DCIM och Camera/Facebook. Trodde det skulle gå att radera via datorn men där syns inte picasa-bilderna alls.  Min gamla hederliga ACDSee32 2.22.b2 upptäckte alltså ALPHA men det gjorde inte Fast Stone View Manager. Gäller samma tillvägagångssätt för min kamera som du har redovisat nedan?

Har du kollat i alla andra mappar i mobilen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå det har jag gjort. I mappen Foton under program finns också en massa bilder men där finns den normala raderingsmöjligheten. Bilder som inte är Picasa i Galleri de går att radera. Jag skrev i min första fråga till Fisherman på slutet "som du har redovisat nedan" men det blev ju uppenbarligen fel och skulle förstås ha varit "ovan" - men det gick säkert att förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har ingen aning eftersom jag inte har Picasa, men är det inte sk. "thumb nails" och bilderna ligger i molnet?

Eller att bilderna ligger på på båda ställena och därför måste man använda den appen.

Jag vet inte, men kan du starta Picasa appen och via denna radera?

 

Se detta lite olika vägar:

http://www.phonetipsandtricks.com/tips/samsung-galaxy-alpha/how-to-remove-picasa-albums-from-phone-gallery-61/

 

Inlägg # 2 http://forums.androidcentral.com/ask-question/459363-why-can-t-i-delete-picasa-photos-my-samsung-galaxy-s5.html

 

http://geektnt.com/how-do-you-remove-picasa-albumspictures-from-gallery-on-samsung-galaxy-s4.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen mapp Picasa men för att inte ha nån aning så har du gjort ett jäkla bra jobb. Översta länken var ju mitt i bull's eye! Instruktionen i länken är perfekt dvs enkel - och skulle varit än mer enkel om jag haft en engelsk version av ALPHA..... :D  men nu är alla bilderna med picasaloggan borta från galleriet. Jättetack för hjälpen Cecilia och Flyfisherman. ull pott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen mapp Picasa men för att inte ha nån aning så har du gjort ett jäkla bra jobb. Översta länken var ju mitt i bull's eye! Instruktionen i länken är perfekt dvs enkel - och skulle varit än mer enkel om jag haft en engelsk version av ALPHA..... :D  men nu är alla bilderna med picasaloggan borta från galleriet. Jättetack för hjälpen Cecilia och Flyfisherman. ull pott!

Det var ju kul att höra. Ja jag hade faktiskt noll koll (vilket är väl ungefär som vanligt hehe) och jag har en helt annan modell av Samsung, men försökte i alla fall att leta fram några länkar.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...