Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Possible Fix for Windows 10 Cumulative Update KB3093266 Installation Error


Thirteen

Rekommendera Poster

Flyfisherman

Jag fick nu precis samma problem med denna kumulativa uppdatering som inte kunde slutföras.

 

  • Det uppstod problem under installationen av vissa uppdateringar, men vi försöker igen senare. Om problemen kvarstår och du vill söka på Internet eller kontakta supporten för att få mer information, kan följande vara till hjälp:
  •  Kumulativ uppdatering för Windows 10 för x64-baserade system (KB3093266) - fel 0x80004005

 

Då är frågan:

1. Skall man fortsätta och testa enligt tipset att manuellt försöka köra in den på sitt system - och riskera nåt annat problem?

2. Eller skall man helt enkelt låta det vara och se om Microsoft drar tillbaks denna KB3093266 kumulativa uppdatering och kommer med en annan framöver?

 

För mig känns det inte som om jag vill chansa alltför mycket på min stationära maskin just nu, i varje fall inte innan jag gjort en full backup.

 

Mvh :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den erfarenhet jag har fått av W10, hittills, är att man ska ha lite tålamod och låta det gå någon dag med någon omstart så går uppdateringarna in. Men visst, lite frustrerande med felmeddelandena är det.

post-71662-0-14215100-1443818429_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick nu precis samma problem med denna kumulativa uppdatering som inte kunde slutföras.

  • Det uppstod problem under installationen av vissa uppdateringar, men vi försöker igen senare. Om problemen kvarstår och du vill söka på Internet eller kontakta supporten för att få mer information, kan följande vara till hjälp:
  •  Kumulativ uppdatering för Windows 10 för x64-baserade system (KB3093266) - fel 0x80004005
Då är frågan:

1. Skall man fortsätta och testa enligt tipset att manuellt försöka köra in den på sitt system - och riskera nåt annat problem?

2. Eller skall man helt enkelt låta det vara och se om Microsoft drar tillbaks denna KB3093266 kumulativa uppdatering och kommer med en annan framöver?

 

För mig känns det inte som om jag vill chansa alltför mycket på min stationära maskin just nu, i varje fall inte innan jag gjort en full backup.

 

Mvh :huh:

 

Pröva med att inaktivera Norton innan du påbörjar uppdateringen (för det är väl det du har).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ok.

 

Allt fungerade.

0. Backup först.

1. Laddade hem filen enligt Thirteens tips i första länken ovan och sparade lokalt på disken.

2. Startade om datorn.

3. Stängde av Norton

4. Högerklickade på windows10.0-kb3093266-x64_6751b43720389771ff946993ed0def5a7ec4acc3.msu

5. Valde öppna med > Fristående installationsprogram för Windows

 

post-73434-0-74556400-1443834928_thumb.jpg

 

6. Körde och startade om datorn och följde instruktionerna.

7. Aktiverade Norton

8. Kul. :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...