Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skript, AktiveX-kontroll, webbläsare, musik


Torsten27

Rekommendera Poster

Jag har fått problem med både INTERNET EXPLORER och GOOGLE CHROME och med musik på min hemsida.

Jag har på min dators skrivbord bland annat två ikoner. Den ena leder mig till min hemsida offline (= visar min hemsida som den är utformad i min dator), den andra , online-versionen, återger hur hemsidan är utformad på den server jag anlitar hos lokalt, kommunalt aktiebolag.

När jag med GOGGLE CHROME försöker visa hemsidan uppstår, oavsett om jag är online eller offline, inget annat än väntetid.

Med INTERNET EXPLORER går det utan svårighet att på skärmen avläsa hemsidan både online och offline men då kan jag inte höra den musik jag här och där placerat på hemsidan.

 

Då INTERNET EXPLORER plockat fram offline-versionen dyker ett meddelande upp på skärmen: Internet Explorer förhindrade den här webbsidan från att köra skript eller AktiveX-kontroller. Meddelandet avslutas med

en valmöjlighet: Tillåt innehåll som blockerats. I online-versionen går det överhuvudtaget inte att ge tillåtelse till musik.

Någon musik går inte att höra.

Min hemsida är uppbyggd på html-kod. Ett exempel:
<P><embed src="myers-cavatina.mp3"></embed><P> Du lyssnar nu till Myers Cavatina<P>

Jag är mest van vid INTERNET EXPLORER och vill gärna fortsätta använda den webbläsaren.

 

Hur ska jag göra så att musiken i min hemsida kan höras på Internet? (Det har tidigare fungerat och plötsligt blivit omöjligt)
Hur gör jag för att ta bort skript och AktiveX-kontroller?

Medför det några olägenheter om jag tar bort script och AktiveX-kontroller?

 

Jag har i dag kört MICROSOFT SAFETY SCANNER. Något fel eller hot påträffades inte.

 

Jag är tacksam för all hjälp som kan finnas.

Torsten27

 



 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekommendera att köra utan active-x controls då det är förledat (om du inte behöver stödja gamla webbläsarversioner)

 

Titta på <audio src="ljud.mp3" /> .

Tror att det förutsätter att sidan är i HTML5, men är osäker.

Det är enkelt att "prata" med objektet får få information om hur långt den kommit i låten och styra uppspelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Jonas!

 

Jag har följt ditt råd. att använda audio src i stället för embed src.  Det medförde ingen framgång

 

Jag har plockat bort de program- eller programtillägg  jag hittat i datorn som haft namnet Active-X. Inte heller det

hjälpte. För övrigt vet jag inte vilka  funktioner eller användningsområden Active-X har .

 

Jag har även genomfört systemåterställning till tidigare datum men inte heller det har medfört någon förbättring. Ändå är det så att fram till ett visst tidigare (för mig okända) datum har allt fungerat klanderfritt.

 

Min förhoppning är att du eller någon annan som hört mitt "nödrop" kommer på någon lösning,

 

Torsten27

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...