Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Seg dator, vad kan vara orsaken?

internetfluga

Recommended Posts

Moderkort       gigabyte p55 usb3

Grafikkort        gforce gtx 560 Ti

Processor         i5 2,67ghz

Nätagg               corsair tx650

Minnen             2 st kingston 1600 pc3 12800 4gb

Hd                       seagate 2 Tb

Nätverk             realtek RTL 8138D

OP                       windows 7 home

datorn låter mycket(surrar, spinner,jobbar) kan ibland ta ett tag innan program, hemsidor laddar och det känns lite som att det sker samtidigt som datorn spinner igång på högvarv.

den är dammig ser jag nu och det ska jag försöka få bort i morgon när inte familjen försöker sova. men i övrigt , är det något ni ser med tanke på det jag har i burken som skulle kunna vara boven i övrigt, nån felsökning att göra. så att jag vet vad som skulle behöva uppgraderas i vilken ordning

tack på förhand! 

post-60685-0-31164300-1443643579_thumb.png

post-60685-0-52956700-1443644058_thumb.png

hwm längst ner är efter 2 tim dragon age inqisition

post-60685-0-81894700-1443652763_thumb.png

Processorn var inte över +50C så speciellt varmt är det inte.

Jag gissar att datorn är full med kakor som berättar om dina surfvanor.

Testa att installera Malwarebytes anti malware Free och kör det.

Ta sedan och installera Superantispyware Free och kör det. Super tar mycket av det som Malwarebytes Antimalware missat.

Här hemma kör vi de här programmen dagligen på W7 datorn.....

Själv kör jag Firefox med inställningarna att inget ska sparas, med Shockwave Flash avstängt (utom när JAG vill se film) och med Ghostery installerat för att minska trafiken ut från och till datorn.

Vill du snabba upp datorn ännu mera, backa upp/spara allt du vill behålla från din hårddisk på tex USB minne eller DVDer

och köp en BRA SSD disk, tex nån av de här.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=893#rparams=m=s238728339

och installera W7 på.

datorn låter mycket(surrar, spinner,jobbar) kan ibland ta ett tag innan program, hemsidor laddar och det känns lite som att det sker samtidigt som datorn spinner igång på högvarv.

Har du tagit fram fliken Processer i Aktivitetshanteraren och sett vad det är för processer som använder CPU:n mycket?

Flyfisherman

Dessutom kan du köra Resursövervakaren.

Se detta inlägg #12  hur du skall göra och hur du ställer in så dom mest intensiva processerna sorteras från topp.

Återkom med resultatet eller helst ett skärmklipp.

Ps. Vad har du för Antivirusprogram installerat?

Har du kört Windows update och låtit detta installera klart allting, så inte det är detta som håller på?

Men gör som tipsats ovan.

internetfluga

Har du tagit fram fliken Processer i Aktivitetshanteraren och sett vad det är för processer som använder CPU:n mycket?

bankID , Spotify, och chrome är väl i topp men vi pratar max 10% cpu användning sammanlagt..

bankID , Spotify, och chrome är väl i topp men vi pratar max 10% cpu användning sammanlagt..

Om du inte menade att processorn jobbar mycket när du skrev:

undrar jag vad du då menade.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...