Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Från Insider Preview 10532 till RTM


owen

Rekommendera Poster

Hej!

Jag hade Windows 10 Preview 10532 installerad på en dator och körde en Win 10 uppgadering på den och det verkade fungera, men det visar sig att jag fortfarande kör Preview versionen. Vill ha en ren Windows 10 på datorn. Har försökt installera från en skiva som jag bränt ner Windows 10 installationsfil men det funkar inte för då vill programmet ha en reg-kod.

Måste jag installera  Win 8 på datorn och uppgradera till  8.1 för att kunna installera en ren Win 10 ?

Tacksam för hjälp.

OWEN

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så är det.

Enda chansen att få en gratis Windows 10 uppgradering är att man uppfyller vissa kriterier.

Man har en laglig licens av antingen Windows 7 SP1 eller Windows 8.1 installerad på sin dator.

 

Fast med det sagt så lyckades jag faktiskt få en gratis Windows 10 Pro ovanpå min Windows 10 Pro Technical Preview utgåva som jag kört virtuellt i VMware Player.

 

Blev faktisk lite brydd där, men det positiva att den sköttes via Windows Update och alla testprogram etc. jag hade fanns fortfarande kvar efteråt.

Mvh

 

[Edit] I ditt fall så kommer du att måsta göra en sk. clean install dvs. att precis allt du har på den partitionen kommer att försvinna. Har du viktiga dokument, bilder, filmer, e-post, bokärken så gör du klokast i att säkerhetskopiera dessa till annan disk/partition innan du börjar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...