Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inga påminnelser i Outlook efter uppdatering till Win 10


Osamk

Rekommendera Poster

Efter uppgradering till Win 10 får jag inga påminnelser i Outlook (2007).

Före uppgraderingen kom påminnelserna upp som ett separat fönster vid start av Outlook ock med ett "pling". Efter uppgraderingen kommer påminnelserna inte upp, inte heller några påminnelse-"pling".

I stället kommer felmeddelandet "Det uppstod ett fel när påminnelser lästes in. En del påminnelser kanske inte kommer att visas."

Hur kommer jag tillrätta med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Om du har Office 2007 med dess Outlook så föreslår jag att du gör en reparation av Office paketet.

Det är bra (eller ett krav) om du har Internet uppkoppling under tiden.

 

Start > Kontrollpanelen > Program > Program och funktioner >  högerklicka på Microsoft Office  > välj Ändra > bocka i Reparera > klicka Fortsätt

 

Efteråt när allt är klart så startar du om datorn.

 

Eftersom du gjort en Windows 10 uppgradering så bör du även köra Windows update efter detta, ja i vilket fall som helst egentligen.

Ev. starta om datorn på uppmaning. Se till att du har alla Microsoft samt övriga uppdateringar. Du kan behöva köra Windows update igen för att kontrollera.

Start > Inställningar > Uppdateringar

 

Hur fungerar det nu?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Efter bilden "Konfigurationsförlopp" får jag felmeddelandet "Det gick inte att slutföra konfigurationen av Microsoft office Small Business 2007".

(Inga Office-program är öppna.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reparationen misslyckades alltså.

 

Då avinstallerar du hela Microsoft Office paketet, startar om datorn och installerar det igen.

 

Obs! Du måste ha produktnyckeln för att det skall fungera.

Efter installationen så startar du om datorn > sedan kör du Windows update för att få MS-Office 2007 Service pack 3 > samt alla andra uppdateringar, > starta om datorn igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Ominstallerade hela Office-paketet, installerade uppdateringarna och startade om ett par gånger, men problemet kvarstod.

Bad Gud om hjälp (ok, metoden kan för en del verka udda, men är tillåten) och fick en ide om att det kanske hade med .pst-filen att göra.

Prövade att importera en äldre .pst-fil från någon månad före uppdateringen till Win 10, men det hjälpte inte.

Har tidigare haft.pst-filen i en separat säkerhetskopierings-mapp och det har funkat utan problem.

Prövade att ändra Outlooks sökväg för datafilen under Verktyg --> Kontoinställningar --> flik Datafiler från säkerhetskopierings-mappen till  standardmappen och si - då kom påminnelserna tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...