Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
ytterhogdal

Netgear RND2000

Rekommendera Poster

ytterhogdal

Har en readyNas som jag vill komma åt mapparna på. Jag ser den i nätverket, men när jag skall öppna mapparna säger den att det går inte att komma åt mapparna; varför? Jag kör windows 10 nu, när jag installlerade den första gången var på en windows vista dator. Jag bifogar en bild som visar vad som händer när jag klickar på mappen. Hjälp mig snälla . Jag behöver in i mapparna.

post-66084-0-89744200-1443034524_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Jag klarar inte av att läsa meddelandet riktigt för det blir för smått. Ta gärna en skärmbild med Skärmklippverktyget som bara visar Utforskarfönstret med meddelandet ovanpå.

 

Vad händer när du klickar på Diagnosticera-knappen?

 

Har du samma användarnamn och lösenord nu i Windows 10 som i tidigare Windows-version?

Har du konfigurerat NAS:en så att datorn har tillgång till den?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
ytterhogdal

När jag installerade den första gången var på en annan dator som jag körde vista på. Har nu skaffat en ny dator som jag körde 8.1 , men uppgraderade senare till windows 10 . När jag skriver in ipadressen till disken som är 192.168.1.100 så kommer följande text upp:

There is a problem with this website’s security certificate

We recommend that you close this webpage and do not continue to this website.

The security certificate for this site doesn’t match the site’s web address and may indicate an attempt to fool you or intercept any data you send to the server.


Go to my homepage instead  

Continue to this webpage (not recommended)

 

Kan det vara något med certifikaten som gör att man inte kommer in i disken?

Hur konfigurerar jag NASen då?

Och var är knappen diagnosticera då?

 

post-66084-0-14557600-1443218695_thumb.gif

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Eftersom det gäller din egen NAS och inte en webbserver ute på internet bör du ju kunna lita på den och fortsätta till den webbsidan.

 

Nog ser det väl ut som att det finns en Diagnosticera-knapp i din bild, men det är för smått för att jag ska kunna läsa felkoden t ex.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
ytterhogdal

Felkoden är: 0*80070035 

När jag klickar på knappen Diagnosticera kommer jag till nästa ruta där det står: Det går inte att hitta \\192.168.1.100\media   Namnet kan vara felstavat. Klickar vidare kommer till nästa ruta där det står: 192.168.1.100 finns men det går inte att hitta media.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Hur gick det med att komma vidare i webbläsaren?

 

Har du kollat vad det står i manualen som du borde kunna ladda ner från Netgear?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
ytterhogdal

Hej igen!

Jo, det går bra, men då kommer jag till inloggningssidan för netgear. Där fyller jag i användarnamn + lösenord och då kommer jag fram till netgearrutan.

Där står det att:

Inga utdelningar kan nås för närvarande.

Har tittat i manualen men jag hittar inget som har med fel att göra. Ska kolla en gång till.

 

Jag ser ju nasen på nätverket, men klickar jag på tex. mediamappen så kommer  det en ruta med bl.a, felkoden.

 

Vet du hur jag kommer till nätverkskartan i windows 10?

 

Felkoden som kommer upp när jag klickar på mediamappen på nasen är 0*80070035

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Felkoden som kommer upp när jag klickar på mediamappen på nasen är 0*80070035

Det visade sig att den felkoden just betydde att sökvägen inte hittas, så som det står under i felmeddelandet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
ytterhogdal

Hur kommer jag till nätverkskartan i windows 10 då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
ytterhogdal

Har idag pratat med supporten på Netgear och vi lyckades med att få tillgång till mapparna på Nasen. Men det fungerar fortfarande inte att nå den från webläsaren. Den säger att det är certifikatfel. Vad menas med detta och hur gör man så att det fungerar även där?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Bra att du har fått någon sorts tillgång i alla fall.

 

Certifikatfel kan bero på många saker, klockan i datorn går fel, giltighetstiden för certifikatet har gått ut osv. Står det inte något mer detaljerat, kanske efter att du har klickat på något?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
ytterhogdal

Går man in i inställningarna för certifikat så ser man att certifikatet från netgear har gått ut. (Aug2015) Men hur gör man för att få ett nytt certifikat från netgear?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Då får man kontakta dem. Annars går det väl att lägga in något undantag i webbläsaren, åtminstone i Firefox.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
ytterhogdal

Jag ska kontakta dem och höra . Kan du tala om för mig hur jag lägger in ett undantag i webläsaren?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Jag använder Firefox och dyker det upp ett sånt val (knapp) när jag väljer att fortsätta till webbsidan trots varningen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...