Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ram minne 12Gb


Mischi

Rekommendera Poster

Du har två minnesplatser. Minnena borde kunna fungera tillsammans, tycker jag, men ibland kan minnen vara knepiga.

 

Hur går det med en bild på Resursövervakaren? Det skulle vara intressant att se om och hur mycket som är maskinvarureserverat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite rundgång i denna tråd? Råd som ges som inte följs, oklart vilka minnen som används, hur de satts in i datorn, exakt vilken dator det är osv.

  1. Ge oss en länk till din dator. Hos tillverkaren, där den säljs eller kanske prisjakt
  2. Ge oss länk till där du köpte minnena, de minnen du köpt.
  3. In i BIOS, igen, ladda optimized defaults. Kolla minneskonfigen där.
  4. Ta ur gamla minnet, kör bara på nya, fungerar det?
  5. Ta en DJUP titt i manualen om HUR minnen ska sättas i för att fungera. Vissa kombinationer fungerar inte helt enkelt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-137083-0-40306800-1443548683_thumb.png

 

Lite rundgång i denna tråd? Råd som ges som inte följs, oklart vilka minnen som används, hur de satts in i datorn, exakt vilken dator det är osv.

  1. Ge oss en länk till din dator. Hos tillverkaren, där den säljs eller kanske prisjakt
  2. Ge oss länk till där du köpte minnena, de minnen du köpt.
  3. In i BIOS, igen, ladda optimized defaults. Kolla minneskonfigen där.
  4. Ta ur gamla minnet, kör bara på nya, fungerar det?
  5. Ta en DJUP titt i manualen om HUR minnen ska sättas i för att fungera. Vissa kombinationer fungerar inte helt enkelt.

 

Som jag skrivit tidigare så fungerar 8Gbs minnet i datorn men jag har bara ändå 2,43Gb som kan användas. Oberoende om jag kör med 8Gb eller 4Gb. så är det samma sak!

Var jag har köpt minnet och datorn kan jag inte se att har någon som helst betydelse eller.....

Nu som bäst kör jag med 8Gb minnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, missade kanske lite info i alla inlägg. Tack för svaret.

Tanken med länk till där du köpt var att vi skulle få se exakt vad för minne det är (fast ser nu att den infon finns i dina skärmklipp) men det tycks ju fungera i datorn, minnet passar, och då återstår att dyka in inställningar. BIOS troligen.

 

Leta där, efter allt som har med minne att göra, allt som har med grafiken att göra. Jag kan inte hitta på nätet att det ska vara något problem att uppgradera minnet i burken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, missade kanske lite info i alla inlägg. Tack för svaret.

Tanken med länk till där du köpt var att vi skulle få se exakt vad för minne det är (fast ser nu att den infon finns i dina skärmklipp) men det tycks ju fungera i datorn, minnet passar, och då återstår att dyka in inställningar. BIOS troligen.

 

Leta där, efter allt som har med minne att göra, allt som har med grafiken att göra. Jag kan inte hitta på nätet att det ska vara något problem att uppgradera minnet i burken.

Det går inte att göra mycket i bios, därför är det ett mysterium för mig!Det går endast att ändra vilken enhet som skall boota först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill inte lägga upp en bild på Resursövervakaren, fastän jag bett dig flera gånger,  :thumbsdown:  så då kanske du kan göra detta istället.

 

Klicka på Start och skriv msconfig. Öppna programmet och klicka på Systemstart. Välj Avancerade alternativ. Kontrollera om det är satt ett tal på Högsta mängd minne. Bocka av rutan om den är markerad. Starta om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill inte lägga upp en bild på Resursövervakaren, fastän jag bett dig flera gånger,  :thumbsdown:  så då kanske du kan göra detta istället.

 

Klicka på Start och skriv msconfig. Öppna programmet och klicka på Systemstart. Välj Avancerade alternativ. Kontrollera om det är satt ett tal på Högsta mängd minne. Bocka av rutan om den är markerad. Starta om.

Det bör absolut testas men TS har windows 10 och då skriver man i sökrutan till höger om startknappen. Man kan alternativt skriva systemkonfiguration ,det är ju dit man vill.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bör absolut testas men TS har windows 10 och då skriver man i sökrutan till höger om startknappen. Man kan alternativt skriva systemkonfiguration ,det är ju dit man vill.

 

LARSAS

eftersom tråden är pratig, det går bra att klicka på startmenyn och skriva. Söker på samma vis som sökknappen bredvid (som man alltså kan ta bort).

Hoppas TS får ordning på detta. Det är ett mystiskt problem må jag säga, normalt så använder ju Windows allt minne det kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bör absolut testas men TS har windows 10 och då skriver man i sökrutan till höger om startknappen. Man kan alternativt skriva systemkonfiguration ,det är ju dit man vill.

 

LARSAS

Hej!

 

Jag har nog försökt lägga upp det du bad mig om, men när jag skulle lägga in det så kom det en dialogruta där det stod att du har inte behörighet till detta???

Men detta hjälpte när jag avbockade rutan som du skrev om! Stort tack för hjälpen, jag böjer mitt huvud och är mycket tacksam för all hjälp jag fått av er alla. Jag önskar er en trevlig fortsättning på hösten.

En glad Mischi :D  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har nog försökt lägga upp det du bad mig om, men när jag skulle lägga in det så kom det en dialogruta där det stod att du har inte behörighet till detta???

Men detta hjälpte när jag avbockade rutan som du skrev om! Stort tack för hjälpen, jag böjer mitt huvud och är mycket tacksam för all hjälp jag fått av er alla. Jag önskar er en trevlig fortsättning på hösten.

En glad Mischi :D  :D

 

Ok, det var ju bra att det löste sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...