Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Överföra bilder från kamera till Windows 10


marita1

Rekommendera Poster

Hej!

 

När jag skall överföra bilder från min kamera, Canon Ixus, så hamnar alla bilderna i appen "Foton".

I W 7 kunde jag bestämma i vilken mapp de skulle hamna i eller skapa en mapp dit jag ville ha dem, som då fanns eller hamnade på rätt ställe i utforskaren.

 

Finns det någon möjlighet att göra det i W 10? Dvs ansluta kameran och bestämma var bilderna skall hamna?

 

Jag har letat på Windows hjälpsidor men kan inte hitta något som förklarar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Monshi!

 

Var hittar jag dessa inställningarna?

 

När jag ansluter kameran kommer det inte upp några valmöjligheter, bara att överföra till appen foton.

Jag har väl missat något, tacksam om du kan vägleda mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se addresseraden i fönstret på bilden.

 

Kontrollpanelen -> Maskinvara och ljuda -> Spela upp automatiskt

 

du kan även bara klicka på start och skriva

"Spela upp autom..."

och du får upp en liknande dialog i Inställningar där du kan ställa in samma sak.

 

Win10 är lite schizofrent vad gäller inställningar som du märker, samma sak kan ställas in på olika ställer men inte riktigt allt kan ställas in på endera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför använda inbyggda funktioner när det är så lätt att kopiera förhand. Ibland vill man lägga bilderna i en annan mapp än den vanliga:

Markera bilderna du ska flytta.

Högerklicka och kopiera eller bara Ctrl-C.

Klicka i mappen du önskar flytta bilderna till och högerklicka välj kopiera eller bara Ctrl-V.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev precis som jag ville Monshi! Om du visste hur glad jag  blev när det fungerade.

 

Tack!

 

 

Också tack för ditt inlägg Tune!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...