Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ladda Mp3 fil på til en iPad?


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Om jag skickar 1 Mp3 fil till "mottagarens" mail - hur kan denna då ladda ned den på sin Ipad och exempelvis använda Mp3 filen i en presentation? Den kommer till mejlet men verkar inte gå att ladda "kvar" på paddan? Hur exakt gör mottagaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har i min IPad ett program, Amazon Slow Downer, som importerar mp3-filer från min dator via mitt hemnätverk. Kostar några hundra hos Apple Store. Programmet medger också sänkning av uppspelningshastigheten med bibehållen pitch, loopar mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag skickar 1 Mp3 fil till "mottagarens" mail - hur kan denna då ladda ned den på sin Ipad och exempelvis använda Mp3 filen i en presentation? Den kommer till mejlet men verkar inte gå att ladda "kvar" på paddan? Hur exakt gör mottagaren?

Om han trycker och håller på den skickade filen, kommer då inte alternativet "Spara" upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han trycker och håller på den skickade filen, kommer då inte alternativet "Spara" upp?

 

Man kan säkert spara det i filsystemet, men vad jag läst måste de sparas i ett speciellt ställe på enheten för att tillåta uppspelning.

Jag kan mycket väl ha fel, men så tolkade jag det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade.

Skickade en .mp3 med e-post.

 

Öppnade paddans e-postapp och där går det spela upp filen.

Långtryck ger möjlighet att skicka filen till någon annan App.

Möjligen att det då skulle gå att skicka filen till iFile om man har den installerad.

https://itunes.apple.com/se/app/ifile-browser-download-manager/id605058471?mt=8

 

Men - efter en uppgradering till IOS 9 finns alternativet "Hämta".

Då får man möjligheten att spara i iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...