Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hörselskydd


kiwi01

Rekommendera Poster

Finns det hörselskydd som effektivt, dvs fullständigt stänger ut alla ljud,  som en vanlig dödlig kan köpa?

Jag vet inte vart jag ska ta vägen snart, alla dessa ombyggnader, nybyggnader av bostäder och lagerbyggnader, fasadrenoveringar som har pågått sedan 2003 runt om mig  tar knäcken på mig. Till det alla ombyggnader och renoveringar i mitt eget hus. Vid fyra tillfällen under bara denna sommar har jag tvingats stänga in mig badrummet klockan åtta på morgonen med min kaffekopp och morgontidning, då ett monster till kranmaskin har körts ca 50 m från mitt hus kl  6.45-11.30. Ifall ni undrar så kan jag försäkra er att det låter för dj**ligt.

I början på sommaren bilades det i ca 48 timmar, det har jag skrivit om förut. Tidigare fick jag en hint om att mina grannar ovanpå ska renovera sitt kök, har hört dem hålla på men trodde att de var i det närmaste klara. Var bortrest onsdag-fredag förra veckan, det skulle inte förvåna mig om det var knäpptyst då. Idag startade någon maskin, vet inte vilken men den körs oavbrutet. Köksfönstret dallrar, badrumsdörren vibrerar, det är omöjligt att titta på tv,  jag kan inte ens höra vad jag tänker. Som så många gånger förut, när jag känner att jag inte längre kan andas normalt, tvingades jag gå ut på en timmes promenad. Det räcker inte med apotekets hörselskydd. I mitt trapphus är det den sjätte renoveringen på 5 år. 

Nu är klockan åtta och maskinen har nu stängts av.

 

Ja, det här borde jag väl ha placerat under gnällavdelningen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där låter inte trevligt alls :angry: När jag jobbar i extremt bullriga miljöer så brukar jag använda dom "vanliga" gula skumgummipropparna, typ Bilsom, och komplettera med ett par bra kåpor utanpå. Det blir inte knäpptyst, men bra mycket bättre än bara kåpor.

Nu kan det ju bli lite varmt åt öronen i längden med kåpor, men det finns säkert bättre och sämre varianter där också. Lycka till och hoppas att du hittar någon bra lösning. / Hälsningar Claes :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom som Mikael63 länkar till är alldeles utmärkta. Finns olika varianter på Jula, Biltema, Clas Ohlson, diverese byggvaruhus. Bara att prova sig fram :thumbsup: / Hälsningar Claes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit och köpt dem som Mikael rekommenderade. Kom hem rätt  sent så byggjobbarna har gått för dagen och ingen maskin brölar i lägenheten ovanför. Sitter här och provar dem just nu, hör tv:n lite lagom tyst men inget surr utifrån alls. Kompletterad med små plastproppar i öronen kommer det säkert att bli bra, i varje fall mycket lindrigare än förr. Att jag inte har tänkt på detta tidigare.

Tusen tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...