Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Flyfisherman

Microsoft inför spårning även i Windows 7 och 8

Rekommendera Poster

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.635810/microsoft-infor-sparning-aven-i-windows-7-och-8?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+PcFrAlla-Nyheter+%28PFA%3A+PC+f%C3%B6r+Alla+-+Nyheter%29

Lustigt sätt att lösa ett problem som många användare anser det är med spårning i Windows 10 - man lägger helt enkelt till spårningsfunktionerna i äldre utgåvor av Windows. ;)

Så mycket var det värt att användarna klagade.

Men  det handlar ju om pengar naturligtvis, stora pengar dessutom. Eftersom Windows 10 nu i dom flesta fall under ett år är helt gratis och Microsoft då tjänar pengar bl.a. på att sälja viss information till 3:e part som då kan styra reklam etc. och dom inte tjänar detta på Windows 7/8.1 så vill dom att helst alla skall uppgradera. Det skall inte finnas någon morot att inte uppgradera.

Sen att vi också har all denna spårning i våra sk. "smarta fånar" etc. är också en sak.

Bara att finna sig i (?) dagens samhälle där minsta steg från det vi kliver ur bilen på köpcentret tills vi går och lägger oss; hela tiden andra skall veta ens vanor på nätet och hur vi rör oss i en butik tex..

[Edit] Övervakning i kommersiella syften slår nya rekord - på gott och ont.

Redigerad av Flyfisherman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket går ju att stänga av. Men jag tror att Microsoft just har skjutit sig själva hårt i foten. Ett av de starkaste skälet till att man (jag) har betalat för Microsofts program är att man är kund och inte en datamängd som skall säljas. Trots att Google ofta har gjort bättre produkter så har i alla fall jag litat mer på att Microsoft vet vem som är kund och vems intressen de skall skydda.

Om Microsoft skall börja se slutanvändarna som rena annonsintäkter så lär de förlora de köpstarka kunderna till Apple och "gratis är gott/skit i integriteten" till Google-produkter.

Redigerad av MH_resurrected

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...