Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HDMI:n på datorn har slutat fungera (igen). Slut på åtgärder.


Digital_orf

Rekommendera Poster

Jag har en lenovo flex 2 14 med två grafikkort. Det ena är ett Intel och det andra ett Nvidia. För några veckor sedan så slutade HDMI:n helt plötsligt fungera men jag lyckades få igång den igen genom att installera gamla drivrutiner. Jag har testat allt jag gjort förra gången så som testat andra kablar, tv-apparater och källor, starta i olika ordning, återställt windows och testat flertalet gamla drivrutiner till Intel-kortet, men ingenting verkar lösa detta. Har någon en lösning på detta?

(Här är gamla tråden: //eforum.idg.se/topic/349729-datorn-hittar-pl%C3%B6tsligt-inte-tvn-via-hdmi/)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera om Windows?

 

Eller se om du kan helt avinstallera alla grafikrutiner, det borde gå via enhetshanteraren. Verkligen avinstallera allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en lenovo flex 2 14 med två grafikkort. Det ena är ett Intel och det andra ett Nvidia. återställt windows och testat flertalet gamla drivrutiner till Intel-kortet, men ingenting verkar lösa detta. Har någon en lösning på detta?

 

(Här är gamla tråden: //eforum.idg.se/topic/349729-datorn-hittar-plötsligt-inte-tvn-via-hdmi/)

Du har tydligen uteslutit att Nvidiakortet är orsak till problemet med HDMI. Varför?

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen! Jag försökte lösa problemet genom att installera om windows men det hjälpte inte. Avinstallerade sedan drivrutiner fram och tillbaka hur många gånger som helst utan att något hände. Sen helt plötsligt efter någon installation så börjar HDMI:n funka igen. Stängde snabbt av alla windows- och lenovo updates. Så HDMI:n funkade i ca två veckor men imorse när jag slog på datorn så har den slutat funka igen. Vad i hela världen är det som händer?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja du, kan det vara ett glapp någonstans? Hittar datorn HDMI-kontakten men kan inte ge bild däröver eller finns inte alls HDMI som en utgång?

 

Om vi tar till lite våld, lyft datorn en knapp decimeter ovan en bänk och släpp, fungerar den därefter.

 

OBS det ovan kanske inte helt riskfritt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...