Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken är bästa luren om man har dålig mottagning?


Vanudo

Rekommendera Poster

Jag bor i utkanten av ett mindre samhälle och har sedan den moderna mobiltelefonens begynnelse haft usel mottagning i hemmet. (NMT fungerade bra men känns lite "ute"nuförtiden.) Trots byte mellan olika leverantörer samt ett oändligt antal ställda frågor och klagomål till dessa så har inget hjälpt, trots att de lovat utbyggnader av nät och uppgraderingar. Alltså får jag falla till föga och fråga här i forumet. P.g.a. mitt arbete så måste det vara en android-telefon med skärmstorlek på max 5 tum. 
Kan någon tipsa om en telefon som funkar bra i dåliga mottagningsförhållanden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor i utkanten av ett mindre samhälle och har sedan den moderna mobiltelefonens begynnelse haft usel mottagning i hemmet. (NMT fungerade bra men känns lite "ute"nuförtiden.) Trots byte mellan olika leverantörer samt ett oändligt antal ställda frågor och klagomål till dessa så har inget hjälpt, trots att de lovat utbyggnader av nät och uppgraderingar. Alltså får jag falla till föga och fråga här i forumet. P.g.a. mitt arbete så måste det vara en android-telefon med skärmstorlek på max 5 tum. 

Kan någon tipsa om en telefon som funkar bra i dåliga mottagningsförhållanden?

Bo Edin har telefoner som funkar om man har dålig mottagning. Du kan också köpa en extern telefonförstärkare. Finns även för hörande. http://www.edin.se/telefon

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bo Edin har telefoner som funkar om man har dålig mottagning. Du kan också köpa en extern telefonförstärkare. Finns även för hörande. http://www.edin.se/telefon

/Maria

MariaE, du har väl läst trådfrågan, och sett att Vanudo söker efter en mobltelefon med bra täckning, din länk innehåller ju ingenting om mobiltelefoner med sådana krav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor i utkanten av ett mindre samhälle och har sedan den moderna mobiltelefonens begynnelse haft usel mottagning i hemmet. (NMT fungerade bra men känns lite "ute"nuförtiden.) Trots byte mellan olika leverantörer samt ett oändligt antal ställda frågor och klagomål till dessa så har inget hjälpt, trots att de lovat utbyggnader av nät och uppgraderingar. Alltså får jag falla till föga och fråga här i forumet. P.g.a. mitt arbete så måste det vara en android-telefon med skärmstorlek på max 5 tum. 

Kan någon tipsa om en telefon som funkar bra i dåliga mottagningsförhållanden?

Frågan är om det finns sådana mobiler idag, när anledningen till dålig mottagning/täckning beror på operatörens tillgänglighet, alltså hur stort avstånd man har som användare till närmaste operatörs mobilmast.

 

Du kan ju ha en enkel billig telefon eller en värstingmobil, om du inte har täckning/mottagning till din operatörs mobilmast, så blir det dåligt ändå, oavsett mobil. Så jag kan tyvärr inte ge dig några tips på en mobil med bra täckning.

Kan bara ge dig en förklaring till varför det kan vara urusel mobiltäckning.

 

T.ex hos mig där jag bor, så är det bara en operatör som fungerar, alla som inte har samma och kommer på besök med andra operatörer, får stoppa ner sin mobiler, dom är obrukbara, vill dom surfa, så är det vårt wifi som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MariaE, du har väl läst trådfrågan, och sett att Vanudo söker efter en mobltelefon med bra täckning, din länk innehåller ju ingenting om mobiltelefoner med sådana krav.

Han vill ju ha en telefon som även funkar med dåliga mottagningsförhållanden och då antar jag att han tycker att det är dåligt ljud. Det brukar det vara när det är dåliga mottagningsförhållanden... Ibland brukar ljudet försvinna helt ett tag...Det kan ingen telefon förhindra tror jag... Ibland hjälper det att gå ut från bilen eller huset som man är i då brukar det bli bättre. 

/Maria

 

 

Jag bor i utkanten av ett mindre samhälle och har sedan den moderna mobiltelefonens begynnelse haft usel mottagning i hemmet. (NMT fungerade bra men känns lite "ute"nuförtiden.) Trots byte mellan olika leverantörer samt ett oändligt antal ställda frågor och klagomål till dessa så har inget hjälpt, trots att de lovat utbyggnader av nät och uppgraderingar. Alltså får jag falla till föga och fråga här i forumet. P.g.a. mitt arbete så måste det vara en android-telefon med skärmstorlek på max 5 tum. 

Kan någon tipsa om en telefon som funkar bra i dåliga mottagningsförhållanden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han vill ju ha en telefon som även funkar med dåliga mottagningsförhållanden och då antar jag att han tycker att det är dåligt ljud. Det brukar det vara när det är dåliga mottagningsförhållanden... Ibland brukar ljudet försvinna helt ett tag...Det kan ingen telefon förhindra tror jag... Ibland hjälper det att gå ut från bilen eller huset som man är i då brukar det bli bättre. 

/Maria

Läs inlägg #5, har själv stora erfarenheter med mobiltelefoner, gamla som nya smartphones billigare, enklare som dyra värstingmodeller som bara slutat fungera när det inte finns någon operatörstäckning, då spelar det som sagt ingen roll vilken typ av mobiltelefon man har. Så detta har ingenting med dom telefonerna som finns i din länk du har i ditt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Angående dålig mottagning så ger en gammal Nokia 1110i t.ex. Signal där dagens smartphones inte får något alls. 
Hur vet jag detta??
I Filippinerna kan man med dessa gamla Nokia telefoner få mottagning för samtal och sms. Typ 10 meter från huset eller mitt på risfältet inom en radie på några meter. 

Så JO gamla telefoner fungerar bättre än nya. De som ha mycket strålning förr, har bättre mottagning.
Så är det, har själv en gammal telefon i filippinerna när jag är mitt i djungeln.
Närmare större städer fungerar smartphones, fast inte som här hemma.

De som säger att telefonen inte har någon betydelse vet inte vad de pratar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi väcka en gammal tråd igen, så är fortfarande minst lika viktigt att masterna finns tillräckligt nära, utan en mast nära , så spelar det ingen roll vilken telefon du har, inte här i Sverige i alla fall. I tätorterna går det bättre, men ute på landsbygden, betydligt sämre, oavsett telefonmodell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...