Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TFT vs CRT


ML

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Om man önskar glädja sig åt de nyare spelen blir det då en för långsamt uppdatering på TFT-skärmen en känsla av att det är slöt? Måste man välja den vanliga skärmtypen för att få en bra spelkänsla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej då, en ny bra/lite dyrare TFT skärm går uttmärkt att spela spel på!!! :-)

 

 

 

:::::::::::::::::::::

#rm -rf /bin/laden

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på vilken typ av spel du spelar. Strategi går nog bra men till FPS:s skulle jag inte rekommendera en TFT. Har visserligen inte testat själv utan bygger mitt tyckande bara på vad jag läst i olika tester :)

 

MVH

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg igår, när våra nya hem-PC:s presenterades, en TFT-skärm - Samsung - av senaste snitt. Ska visst precis släppas på marknaden. Den här Samsungen hade betydligt bättre uppdateringsfrekvens än äldre modeller. Nu kunde man inte visa fullt ut vad skärmen går för, för i burken satt ett TNT2, GF3-kortet som ska följa med hem-PC:n hade gått sönder..

 

Men utvecklingen går framåt, och har man gott om pengar och trångt med utrymme kan det kanske vara ett mer intressant alternativ än förr även för många gamers. Men som Weyland säger, för seriöst grafiskt arbete och en del annat är det fortfarande inget alternativ av både kvalitets- och kostnadsskäl. För i princip samma kostnad som en liten fjutt-TFT får man en 19" Diamond-/Trinitron-skärm...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om man nu skaffar sig en fin TFT skärm med bra uppdaterinng och låt oss säga moderat upplösning på 1024x768.

Sedan kör man igång det senaste och häftigaste 3D-spelet som datorn klarar och kan enbart köra det i 800x600.

Då förloras en del av det underbara med en TFT skärm.

 

Så med andra ord - måste man skaffa ett nytt grafikkort för att kunna nyttja TFT-skärmen vid spel.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...