Anfo Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Jag har ett excelblad som är kopplad till en databas. Från databasen hämtas artiklar som finns i vårt lager och som sen visas i exelbladet. Detta fungerar som det ska. Problemet är när jag väljer att dela arbetsboken så att alla kan ha den öppen samtidigt. Då uppdateras inte frågan till databasen. Jag får frågan om jag ska uppdatera data men det uppdataeras inte. Tar jag bort dela arbetsbok så uppdateras exelbladet varje gång jag öppnar dokumentet. Är det någon som har en lösning på detta så vore jag tacksam? Jag använder Excel 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monshi Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Det enda jag kan säga är att det finns begränsningar i böcker funktionalitet när de är delade, det kan vara en sådan du träffat på. https://support.office.com/sv-se/article/Anv%C3%A4nda-en-delad-arbetsbok-f%C3%B6r-att-samarbeta-b8207fe9-a613-483f-b804-0ca4658b0c61 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.