Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Markus Ehnberg

Uppdatera Powerpivot samt Pivottabellen

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har skapat en pivotabell med hjälp av PowerPivot. Omständigt att uppdatera datan. Har googlat lite och hittat en del lösningar. Fått komplett kod också för 2010. Dock lite nervös för att lägga in googlad kod och köra.

Är det någon här som har ett smidigt sätt för en vanlig användare att uppdatera sin pivotdata?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det inte bara att klicka på uppdatera i Pivottabellen?

men men använder inte Powerpivot, har bara tittat på MS exempel en gång i tiden.

Om du är orolig för koden, länka till den så kan jag ta en titt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det inte bara att klicka på uppdatera i Pivottabellen?

men men använder inte Powerpivot, har bara tittat på MS exempel en gång i tiden.

Om du är orolig för koden, länka till den så kan jag ta en titt.

När du trycker på uppdatera inne i Excelarket. Då gör bara Pivottabellen en ny lösning ifrån PowerPivot. Själva PowerPivot gör ingen utläsning ifrån databasen. Detta gäller 2010. När det är 2013 Pro. Då är det så enkelt som du beskriver det. Jag är ingen programmerare själv så skickat vidare koden till vår programavdelning för att skriva koden själv så att vi säkerställer att den är korrekt. 

Koden och lösning hittar du på sidan. http://www.tomgleeson.ie/posts/201404/PowerPivotVBARefresh.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var inte den enklaste operationen må jag säga men koden ser inte ut, vid en anblick, att göra något suspekt.

Dvs tror nog du kan ta den där koden och provköra, se om den fungerar som önskat och, om inte någon licenshistoria stoppar, köra den som den är.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...