Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Edge


frisse

Rekommendera Poster

Jag kör Win 7 och har några tusen Favoriter sparade i olika kataloger. Favoriterna är en del av mitt arbete och därför viktiga att lätt komma åt. Har förstått att Edge i Win 10 sparar Favoriter på ett annat sätt än IE. Någon som vet om man ändå kommer åt de gamla Favoriterna från Edge och om det på något sätt går att spara till de gamla katalogerna från Edge och om det går att vettigt katalogisera Favoriterna från Edge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med går det utmärkt att fortsätta använda Internet Explorer i Windows 10. Edge saknar en hel del funktioner för närvarande, t ex stöd för tillägg, och är inte kompatibelt med alla webbplatser.

 

Det går att kopiera favoriterna från mappen som Internet Explorer använder och klistra in dem i motsvarande Edge-mapp, men jag har sett klagomål om att det fungerar dåligt att dela upp favoriter i mappar.

 

Det låter som att Edge inte är tillräckligt färdigutvecklat för dina behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med går det utmärkt att fortsätta använda Internet Explorer i Windows 10. Edge saknar en hel del funktioner för närvarande, t ex stöd för tillägg, och är inte kompatibelt med alla webbplatser.

 

Det går att kopiera favoriterna från mappen som Internet Explorer använder och klistra in dem i motsvarande Edge-mapp, men jag har sett klagomål om att det fungerar dåligt att dela upp favoriter i mappar.

 

Det låter som att Edge inte är tillräckligt färdigutvecklat för dina behov.

 

Hej

Håller med dej till 100 här, det verkar som att MS har missat mycket, vill man tar upp kampen med andra webläsare har man nog en lång väg att gå...jag tycker att man har lanserat ett halvfabrikat som inte håller måttet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...