Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fjärrskrivbord pro vs home edition


bigguscoolis

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har det ganska vanliga problemet med pro vs home edition när det gäller fjärrskrivbord, det går att fjärransluta från home edition till pro men inte från pro till home edition.

 

Sedan kom jag på att jag faktiskt löste det problemet en gång när jag hade Win XP, jag hittade en drivrutin för fjärranslutning som jag installerade på min XP Home Edition och då kunde jag ansluta från min XP Pro dator.

 

Nu går det inte att hitta ett sk-t på microsoft download center så jag vänder mig till er vänner här på eforum istället, någon som vet var man hittar drivrutiner microsoft nu för tiden?

 

Inbillar mig att jag kan installera en Win 7 Pro drivrutin för fjärranslutning på min Win 7 Home Edition dator och få det att fungera, bara jag hittar den attans drivrutinen någonstans.

 

Har suttit i timmar och försökt googla efter drivrutinen, sökt på microsoft men jag kommer inte ens i närheten, det enda som dyker upp är nåt med fjärransluta skrivare och instruktioner på hur man ansluter.

 

Någon själ som kan hjälpa?

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det är inte fråga om en drivrutin utan del är ju en hel funktion. Det går knappast att hämta något på Microsofts webbplats som lägger till något till en Home-version av Windows 7 så att det till hälften blir en Pro-version.

 

Använd t ex TeamViewer i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...