Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
sTeel8

Windows 10-uppgradering felkod C1900101

Rekommendera Poster

Hej! När jag skulle uppgradera min laptop (Acer Aspire 5745G) (som jag just nu har Windows 8.1 Pro på) till Windows 10 via Windows Update, så kom den en bit (har för mig att det var till 75%) när det helt plötsligt stod 'Restoring your old version of Windows'. Sen när den blev klar och Windows 8.1 startade igen så står det 'Uppdateringen misslyckades, felkod C1900101'. Jag vet inte vad som är fel eftersom att kompabilitetskollen säger att min dator fungerar med Windows 10 men att språkpaketet (svenska) kommer att tas bort. Om det är till någon hjälp har jag F-Secure SAFE som antivirus.

//Viktor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Generellt verkar det som att misslyckade uppgraderingar till Windows 10 beror i hög grad på antivirusprogram av andra tillverkare än Microsoft. Jag föreslår att du tar reda på hur du ska hantera din F-Secure-licens via tillverkarens support och därefter avinstallerar programmet innan du gör en uppgradering på nytt. Efter uppgraderingen kan du nog åter installera din F-Secure med din licens.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Generellt verkar det som att misslyckade uppgraderingar till Windows 10 beror i hög grad på antivirusprogram av andra tillverkare än Microsoft. Jag föreslår att du tar reda på hur du ska hantera din F-Secure-licens via tillverkarens support och därefter avinstallerar programmet innan du gör en uppgradering på nytt. Efter uppgraderingen kan du nog åter installera din F-Secure med din licens.

Hej! Det får jag nog ta och prova, men jag installerade en uppdatering till F-Secure som gjorde programmet kompatibelt med Windows 10 innan uppgraderingen till Windows 10. Och när jag uppgraderade min stationära som också har F-Secure SAFE installerat, till Windows 10 (från Windows 8.1), så blev det inga fel.

//Viktor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På sidan answers.microsoft.com/en-us/insider/wiki/insider_wintp-insider_install/how-to-troubleshoot-common-setup-and-stop-errors/324d5a5f-d658-456c-bb82-b1201f7356833001802c0101 finns i början länkar till allmänna tips och sen en tabell med specifika råd för vissa felkoder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På sidan answers.microsoft.com/en-us/insider/wiki/insider_wintp-insider_install/how-to-troubleshoot-common-setup-and-stop-errors/324d5a5f-d658-456c-bb82-b1201f7356833001802c0101 finns i början länkar till allmänna tips och sen en tabell med specifika råd för vissa felkoder.

Hej, när jag trycker på länken står det att sidan inte kan hittas.

//Viktor

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...