Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

störande Windows 10 pop up om att jag måste bestäma tid för uppgradering


couchboy

Rekommendera Poster

Hej jag har reserverat ett exemplar av windows 10 som laddat ned i bakgrunden. Men jag vill installera det vi ett senare tillfälle så vill inte göra det nu. Nu är problemet att jag hela tiden efter den ladda ner får en pop-up där det står att jag ska bestämma datum å tid för uppgraderingen. finns inget kryss så går inte å stänga ner pop-upen så går inte å få bort den.men vill inte uppdatera nu. får starta om datorn varje gång för att få bort den..vad kan jag göra?

 

Varje gång jag start om dator dyker den upp igen. vill itne ha windows 10 nu å just nu vill jag bara ha bort allt..vad kan jag göra..snälla hjälp?

 

mvh Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Går det fortfarande att avboka uppgraderingen?

Klicka på Windows-ikonen nere vid klockan.

Finns det då något val om att avboka om du klickar på hamburgare-ikonen (tre streck)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte avinstallera get windows 10 update appen. men det fortsatte komma upp. så prova installera appen igen och sen tänkte jag försöka trycka på avboka. Men när jag installera appen igen så gick den igång å installera windows 10 automatiskt istället fast jag inte ville de. fanns inget sätt å stoppa det utom att rycka ur sladden å de våga jag inte köra mitt i. så nu sitter jag med ett buggigt windows 10=(((( Hela tiden håller ikonerna på skrivbordet å laddas om å blinkar till å stup i kvarten så kommer det upp blått loadingsnurr  (vad man nu kallar det som hette timglas förut) vid musen. är som den loadar nåt typ då å då hela tiden.speciellt när man inte e aktiv...Tack windows för att jag fick DETTA mot min vilja.Ville reservera bara å installera om ett halvår när man fixat buggarna.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad du har gjort, men Windows 10 installeras inte automatiskt. För att installationen ska fortsätta måste man acceptera licensavtalet. Gör man inte det avbryts installationen.

 

Hur som helst, finns i Windows 10 möjligheten att gå tillbaka till den tidigare Windows versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Blinkande skrivbord" beror oftast på antivirusprogrammet. Du behöver starta i felsäkert läge och avinstallera det.

Läs i tråden http://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/windows_10-update/blinkande-sk%c3%a4rm-efter-uppdatering-till/b7ae288a-a2a1-427e-bcd2-713a8c11f52a hur du kan starta i felsäkert läge trots blinkandet.

När du avinstallerat antivirusprogrammet och startat om datorn, kan du hämta senaste versionen av antivirusprogrammet (om företaget skriver att det är kompatibelt med Windows 10) och installera det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. har uppdaterat nu med kompatibelt antivirus program men då å då. ibland flera minuter emellan så kommer blå loadingcirkeln upp vid muspekarn å sen binkar alla ikoner till på skrivbordet. som om den laddar in dom igen på samma sätt som när man typ startar datorn. har du nån mer bra ide på vad det kan bero på? tacksam för dina tips. mvh Ante.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Prövade du något om hur datorn fungerade när du inte hade något antivirusprogram?

Vad är det för antivirusprogram du har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä jag provade inte utan antivirusprogram. alltså datorn fungerar med de där blå laddningsfönstret kommer upp då och då å laddar av ingen anledning alls när man inte gör nåt. så nåt e det som körs eller nåt som gör att det loadas. Jag använder AVG antivirus free edition 2015. Hade 2013 förut men bytte nu till senaste ifall det skulle hjälpa nu i windows 10 å bli av med problemet? Men det verkar bestå? vad kan man göra nu?

 

med tacksamma hälsningar Ante

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ha framme Aktivitetshanteraren, fliken Processer, och se vilken process det är som använder CPU:n mycket när du får de blå jobbar-cirklarna.

 

Om du inte använde AVG Remover när du avinstallerade den gamla version rekommenderar jag att du avinstallerar AVG, kör AVG Remover, startar om datorn och testar om du fortfarande har dessa blå cirklar innan du installerar AVG igen.

AVG Remover: http://www.avg.com/us-en/utilities

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...