Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
VIM

WLM kan inte skicka gruppmail, är det så märkvärdigt?

Rekommendera Poster

Jag har använt WLM i flera år men nu har jag blivit rekommenderad att använda Thunderbird då jag inte kunde skicka gruppmail med WLM. När jag , till slut, lyckats importera kontaktlistan från WLM och skapat en grupp om c:a 50 adresser får jag , vid varje försök att skicka mailet ett meddelande om en eller flera adresser som jag ska kontrollera. Jag tar bort dessa men nya tillkommer. Dessutom får jag olika meddelanden såsom:

1) Användare - mitt anv.id. - misslyckades sända lösenordet. E-postservern mailin.comhem.se svarade: ERROR 119 ogiltig användare eller lösenord err 30

2) Det finns inte ASCII - tecken i den lokala delen av mottagarens adress. Stöds inte än.

Jag begriper inte ett dugg, kan någon förklara och hjälpa mig att skicka gruppmail med Thunderbird?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

mailin tyder ju på fel inställningar för inkommande.

Kan du ta emot e-post, på det konto du använder för att skicka?

kan du skicka ett gruppmeddelande till två "handknappade" adresser?

Du skulle ju kunna testa med påhittade adresser, de bör gå iväg, men senare komma i retur.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte vad du har för problem med WLM, men att skapa grupper i WLM är inga problem för mig. I WLM klickar man på Kontakter, sedan på Kategori uppe till vänster. Man skriver in ett namn på kontaktgruppen och lägger till de som man vill ska ingå. När man sedan vill skicka ett mail skriver man bara namnet på gruppen i fältet Till. fungerar fint för mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte vad du har för problem med WLM, men att skapa grupper i WLM är inga problem för mig. I WLM klickar man på Kontakter, sedan på Kategori uppe till vänster. Man skriver in ett namn på kontaktgruppen och lägger till de som man vill ska ingå. När man sedan vill skicka ett mail skriver man bara namnet på gruppen i fältet Till. fungerar fint för mig.

Hej Vertpre, jag gör exakt som du skriver men mailet går inte att skicka. T.o.m. Microsoft erkänner att de har stora problem med detta och har ännu inte hittat någon lösning. Jag tycker det är oerhört underligt när planetens största datorföretag inte kan lösa en sådan fråga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Vertpre, jag gör exakt som du skriver men mailet går inte att skicka. T.o.m. Microsoft erkänner att de har stora problem med detta och har ännu inte hittat någon lösning. Jag tycker det är oerhört underligt när planetens största datorföretag inte kan lösa en sådan fråga.

Jag använder WLM 2011 och har som sagt inga problem med att skapa grupp och skicka mail.

Vad händer om du provar detta. Öppna ett nytt e-postmeddelande. Klicka på Till. I rutan som öppnas, markera gruppen du vill skicka till. Klicka på Till. Klicka på plustecknet vid gruppnamnet så att alla namnen visas för gruppen. Klicka på OK. Se om det går att skicka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...