Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 10 trasslar med E-posten


riga

Rekommendera Poster

Hej på er alla kluringar!

 

Fick erbjudandet att installera Windows 10 (av Microsoft). Allt gick bra förutom när jag
tittade i min E-post- mapp ( likadan den i  Win 8,1) där var det tomt?. Jag har försökt att hitta var de kan vara men utan resultat.

Installationen i datorn var gjord vid köpet ( köpt online av HP ). När jag startade upp så
installerades allt  utom ett antal parametrar som skulle anges. Bla. en adress till Outlock (den fungerar).
därmed innebar det att jag bara behövde klicka på appen så var jag inne i hotmail-arkivet utan inloggning, där jag kunde ta emot
och skicka mail, skapa olika mappar osv.

 

Man måste väl kunna komma åt innehållet om man nu som jag inte hittar något lösenord?
Jag har ju min mailadress. Att kontakta Hotmail verkar omöjligt dom kräver en massa verifikat som man inte kommer ihåg.

 

Felet ligger heller inte hos Hotmail utan hos Microsoft som har strulat till det.
Är det någon som kan hjälpa mig!

 

Helst en enkel men detaljerad steg för steg hänvisning.

 

En mailadress till Hotmail som fungerar går också bra, vad som helst bara jag får en lösning på problemet.
Kanske kan man installera tillbaka till Win 8.1 och det blir som det har varit? Jag törs inte laborera så mycket
så jag tappar allt!

 

Tack på förhand

Hasse Byström

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Om du är inloggad med ett Microsoftkonto på datorn kan du försöka med följande;

Starta e-postappen och välj inställningar (det lilla kugghjulet nere till vänster). Välj därefter "Konto" i menyn som kommer upp och peka på din e-postadress så får du upp ytterligare en ruta med "Outlook-Kontoinställningar". Där väljer du "Ändra synkroniseringsinställningar för postlåda och i nästa meny välja pekar du på pilen under "Ladda ner e-post från" och välj "när som helst". Gå sedan tillbaka genom att trycka på "klart" och därefter "Spara". Lycka till och hoppas att jag inte missuppfattat din fråga. /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla e-postkonton har ett lösenord, däremot kan ju e-postprogrammet man skriver in det i därefter komma ihåg det själv. Det är ju nödvändigt att de har ett lösenord för annars skulle ju vem som helst kunna läsa andras e-post.

 

Om du vill komma i kontakt med Microsoft support för e-postkonton gör du det via Microsofts formulär: Kontakta Supporten
Välj Jag har problem med att logga in och fyll sedan i de nödvändiga detaljerna på den följande sidan.

Tänk på att du behöver vara inloggad med ett fungerande Microsoft-konto för att få tillgång till formuläret. Du kan använda ett annat Microsoft-konto (om du har tillgång till ett) eller skapa ett helt nytt Microsoft-konto via https://signup.live.com. Se till att det konto som du är inloggad på står som kontaktadress för att undvika problem senare.
 

 

Tillägg:

E-postapparna i Windows 8, 8.1 och 10 jobbar alltid mot e-postservern (t ex hotmail.com, telia.com) och visar den e-post som finns på servern. De håller inte på och lagrar allt i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack skall ni ha.

 

Jag skall testa om jag får ordning pådet hela.

 

(Jag förstår att man måste ha ett inloggningslösen, men man kan ju tappa bort det. Men man måste kunna komma åt

Hotmailen ändå tex genom att byta lösen som det fungerar på många andra forum eller...)

 

Ha en bra kväll/Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag förstår att man måste ha ett inloggningslösen, men man kan ju tappa bort det. Men man måste kunna komma åt Hotmailen ändå tex genom att byta lösen som det fungerar på många andra forum eller...

 

Oavsett om det gäller ett e-postkonto eller ett forumkonto så måste man på något sätt kunna verifiera att "jag är jag".

Detta kan ske genom att man vid registreringen angav en alternativ e-postadress.

Andra alternativ är att man angivit sitt mobilnummer (dit någon kod kan skickas som SMS) eller att man får svara på ett antal kontrollfrågor, som man bestämde vid registreringen.

 

Vilka möjligheter som medges för detta är ju olika hos olika företag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...