Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ej fungerande PiratePlayer


Kalle Dator1

Rekommendera Poster

Hej !

Åkte åter på pumpen med PiratePlayer, när jag ikväll - måndag - skulle ta hem en video från SVT Play ! Allt jag fick veta var - precis som vanligt - att "Ett fel har uppstått" !

Jag startade om programmet, startade om datorn, avinstallerade programmet i olika ordningsföljd ett flertal gånger, innan jag erinrade mig att datorn nyligen hade berikats med en rätt stor uppdatering.
(Jag kör fortfarande W7 !)

Då mindes jag också vad någon tidigare hade förordat, nämligen att inte bara avinstallera programmet, utan att även rensa registry från allt vad PiratePlayer heter.
Efter den operationen och en nyinstallation fungerade det igen...

Vill passa på att fråga om någon med Windows10 har testat PiratePlayer ! ?

Jag ska själv, inom snart, uppdatera till W10 och undrar därför om PP fortfarande fungerar med detta OS !

Med vänlig hälsning

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska själv, inom snart, uppdatera till W10 och undrar därför om PP fortfarande fungerar med detta OS !

Har installerat PP på på 2 st W10-plattor för en tid sedan och det fungerade vid installationen. Jag kör inte PP så ofta på dessa plattor så jag har ingen senare erfarenhet, men jag tycker inte det finns någon anledning tro att det skulle ha ändrat sig. Vid alla tillfällen jag varit med om där PP slutat funka har det efter en kort tid börjat funka igen av sig självt. Troligast har det rört sig om temporära problem hos SVTPlay men det är klart att det kan finnas problem i en enskild dator också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte fått den att fungera på win 10 och inte heller på slutet i win 8

Pirate Play fungerar för mej med Windows 10 åtminstone med nedladdning från SVT Play.

 

Som tidigare sagts så måste man klistra in den kopierade länken till programmet genom tangenterna Ctrl + V. Klistra in med högerklicksmenyn fungerar inte

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tidigare sagts så måste man klistra in den kopierade länken till programmet genom tangenterna Ctrl + V. Klistra in med högerklicksmenyn fungerar inte

 

LARSAS

Har bara använt Ctrl + V när jag klistrat in men i de flesta fall gör jag inget alls. Jag kopierar länken från SVTPlay i webbläsaren, sen startar jag PP. Då finns länken där redan från början. Vill du ladda ner ytterligare något annat program senare utan att först stänga PP måste du förstås kilstra in manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara använt Ctrl + V när jag klistrat in men i de flesta fall gör jag inget alls. Jag kopierar länken från SVTPlay i webbläsaren, sen startar jag PP. Då finns länken där redan från början. Vill du ladda ner ytterligare något annat program senare utan att först stänga PP måste du förstås kilstra in manuellt.

Tack för tipset! Det förenklar.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu ligger pirateplayer nere igen!

Programmet hittar inget. Samtidigt går det inte att gå in på http://pirateplay.se/ Säkert ett samband där.

 

Det värsta är att jag samlat en serie som jag inte hunnit se, och i dag är sista dan för sista avsnittet på svtplay. (Har varit borta och kom hem i dag.)

 

Erfarenheterna från tidigare är väl att det brukar lösa sig med piratplayer, fast först en vardag.

 

 

Något alternativ finns väl inte?

 

 

PS

Nu funkade det! Både pirateplayer och hemsidan! Kanske hård belastning eller något tillfällig server-avbrott? (Startade inte ens om pirateplayer utan tryckte bara på Hämta igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ligger pirateplayer nere igen!

Programmet hittar inget. Samtidigt går det inte att gå in på http://pirateplay.se/ Säkert ett samband där.

 

Det värsta är att jag samlat en serie som jag inte hunnit se, och i dag är sista dan för sista avsnittet på svtplay. (Har varit borta och kom hem i dag.)

 

Erfarenheterna från tidigare är väl att det brukar lösa sig med piratplayer, fast först en vardag.

 

 

Något alternativ finns väl inte?

Det finns faktiskt ett alternativt program som jag använder när Pirateplayer strular som det gjort sista tiden

 

//eforum.idg.se/topic/350756-installation-av-umans-downloader/?do=findComment&comment=1668225

 

Kan vara lite struligt innan man kommer på hur det installeras.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle Dator1

Det finns faktiskt ett alternativt program som jag använder när Pirateplayer strular som det gjort sista tiden

 

//eforum.idg.se/topic/350756-installation-av-umans-downloader/?do=findComment&comment=1668225

 

Kan vara lite struligt innan man kommer på hur det installeras.

 

LARSAS

Kolla den här länken om den kan ge dig lite upplysningar !

 

//eforum.idg.se/topic/350756-installation-av-umans-downloader

 

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...