Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera Win 10 uppdatering


owen

Rekommendera Poster

Som jag har förstått det, kan du uppgradera direkt till Windows 10, men du måste acceptera att bli kvar i Insider programmet. Det innebär att du accepterar att ta emot uppdateringar med ev. buggar och funktioner som kanske inte fungerar som det ska.

 

Vill du inte längre vara med i Insider programmet, måste du installera Win 7 eller 8 och sedan uppgradera. Om du inte gör det, kommer ditt Windows 10 inte vara genuint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja av en händelse så fick jag förra helgen via Windows update en skarp version av Windows 10 x64 Pro aktiverad och klar, på min virtuella maskin (VMware Player) där jag tidigare kört Windows 10 x64 Preview.

 

Och ja, jag har hela tiden varit med i Insider programmet och tycker inte det är något problem att vissa saker loggas, tvärtom har jag också rapporterat in en massa problem och förslag på förbättringar, samt en hel del "hålla med" på andras rapporter och kommer att fortsätta med det - när andan faller på - på just denna virtuella maskin.

 

Men det där är ett val man själv måste fundera på, eftersom vissa uppdateringar kommer först till dom i insiderprogrammet och kan orsaka problem, så har man en dator med kritiska saker på så är nog inte detta kanske helt lyckat, eller då bör man avstå.

Jag kommer inte att aktivera Windows insider på min rätta dator sedan när den skall uppgraderas till Windows 10.

http://www.howtogeek.com/224826/how-to-become-a-windows-insider-and-test-new-windows-10-features/

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...