Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta användare


NilsW

Rekommendera Poster

Jag har flera användar konton som jag vill kunna hoppa mellan utan att logga ut.

Detta fungerade utmärkt i Windows 7 med valet "Switch User" via den lilla pilen till höger om "Shut Down" knappen i Start-menyn

Det gick också att göra så att konto namnen inte syntes någonstans utan användaren var tvungen att ange både kontonamn och lösenord

 

I Windows 10 saknas denna funktion och har ersatts av en lista som du hittar om du klickar på ditt kontonamn högst upp till vänster i start menyn (kräver att du har flera konto registrerade)

Dock försvinner möjligheten att inte visa konto namnen

 

Detta kan konfigureras via "Hide entry points for Fast User Switching" (sorry jag har en engelsk version) som du hittar via gpedit.msc under Administrative Templates > System > Logon

 

Aktiverar jag denna så går det inte att se övriga kontonamn (=bra!) men samtidigt gör det att jag måste stänga alla program och logga ut användaren innan nästa kan logga in

 

Finns det någon annan konfigurering jag missat som gör att jag kan ha flera användare inloggade samtidigt utan att behöva visa kontonamnen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...