Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lurad av bredbandsleverantören?


Rocky.1

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag betalar ett fast pris för 30 GB i månaden. Tidigare fick jag 100 GB, sen 60 GB för samma summa. När jag hade 100 o 60 var det inga större problem, jag gjorde aldrig av med 100 o 60 bara någon gång i bland. Jag har svårt att klara mig med 30 o får ofta fylla på, innan månaden är slut. Jag har varit i kontakt med deras kundtjänst o ifrågasatt om jag verkligen har gjort av med ex 30 på 10-15 dagar,och det har jag naturligtvis enligt dem. Då installerade jag ett program på datorn, som mäter hur mycket bredband jag gör av med. Det går att få uppgifter per dag, vecka, månad, även timmar om man så vill. Nu har jag haft programmet några månader o det har hela tiden visat att jag gör av med mindre än jag betalar för. Det rör sig om 2-5 GB varje gång jag måste tanka, om jag då räknar att jag tankar 2 ggr i månaden, blir det ganska många GB på ett år. Om jag nu kontaktar deras kundtjänst, är jag övertygad om att de aldrig kommer erkänna det här, utan komma med massa svepskäl, typ ditt program visar fel, det är inget fel hos oss bla,bla,bla. Nu undrar jag om någon annan varit med om det här, eller om någon har  förslag hur man kommer till rätta med det här? Om det nu går?  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan leverantören visa logg över ex. en viss dag?

Om man helt stänger av allt under ett dygn (jo, man får offra sig då) ställer sedan frågan "hur mycket datamängd förbrukade jag den 11/8?" och får ett svar om en viss mängd så vet man ju att de bluffar. Ja, om de inte säger att man inte har förbrukat något.

 

Blir kanske ett fall för http://telekomradgivarna.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De siffror du får fram borde stämma i stort med vad de får fram även om man inte kan vara riktigt säker.

 

Hur är du uppkopplad, vilken operatör? Mobilt bredband? Via en router? Kanske routern har en logg du kan hänvisa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har varit med om sånt här.

Vilken bredbandsleverantör är det som du har ?

Vilken typ av abonnemang är det du har?

Gärna länk till leverantören.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...