Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Misslyckad Win 10 installation


Nestor

Rekommendera Poster

Jag har de sista fyra dagarna fått meddelandet i Win Update historiken att Windows 10 installationen har misslyckats (4 gånger inklusive idag). Jag har inte registrerat mig för eller bokat Windows 10. Försöker Microsoft trycka ut Win 10 trots att jag inte beställt installation? Någon som vet? Hur blir jag av med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

videofotografen

Jag har samma problem... har inte registrerat mig för någon Win 10 utan tänker vänta till nästa vår (våren 2016) men min dator söker ändå efter att uppdatera eller tanka ner Win 10 varje gång jag startar igång datorn. Iof sig inget som bekymrar mig bara de vanliga uppdateringarna för Win 7 Sp1 kommer att funka felfritt.

 

win10update.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

videofotografen

Hoppas ni inte sitter på mobilt bredband med begränsad datamängd då det är onekligen några GB som laddas hem varje gång.

 

ta en titt här

http://winsupersite.com/windows-10/how-stop-windows-10-upgrade-downloading-your-system

kanske löser ert problem.

För egen del har jag en stationär dator med 2 Mbps ADSL anslutning men det märkliga var i söndags. När jag startade igång datorn så började modemet - ett ZyXEL Prestige 660H-D1 ADSL2+ Modem...

 

5404367_0.png

 

...helt ohämmat att tanka ner i drygt 4 timmar. Sedan kom det upp det vanliga meddelandet upp MISSLYCKADES?

 

Lite märkligt eftersom jag varken har reserverat eller klickat för någon uppgradering. Datorn för övrigt fungerar helt ok. Är det Microsoft som försöker påtvinga mig en uppdatering jag inte önskar?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak hände igen när jag startade datorn idag, för femte gången stod det misslyckad installation av Win 10. Jag har inte begärt någon nerladdning/installation. Vad är det som pågår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

videofotografen

Samma sak hände igen när jag startade datorn idag, för femte gången stod det misslyckad installation av Win 10. Jag har inte begärt någon nerladdning/installation. Vad är det som pågår?

På ett annat stort internationellt Windowsforum finns följande inlägg som kanske är värt att beakta. :unsure:

 

Microsoft Windows 10 is the biggest privacy violation Microsoft has ever created.

 

Before you install it, you guys need to do some research and find out what all is sent back to the mothership..

 

Your files, directories, email contacts, email contents, text messages, location data, telemetry data, how often you talk to your contacts, etc etc.. The 45-page agreement states that they can access any and all of this information at any time.. Do some research on Wikipedia and other sites please.. Stay safe..

 

MICROSOFT AND MR GATES IS WATCHING YOU 24/7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ett annat stort internationellt Windowsforum finns följande inlägg som kanske är värt att beakta. :unsure:

 

Microsoft Windows 10 is the biggest privacy violation Microsoft has ever created.

 

Before you install it, you guys need to do some research and find out what all is sent back to the mothership..

 

Your files, directories, email contacts, email contents, text messages, location data, telemetry data, how often you talk to your contacts, etc etc.. The 45-page agreement states that they can access any and all of this information at any time.. Do some research on Wikipedia and other sites please.. Stay safe..

 

MICROSOFT AND MR GATES IS WATCHING YOU 24/7.

Nu har ju det här inget med tråden att göra men det här är inget nytt.

 

I stort sett alla appar du installerar på din smartphone(om du har en) begär tillgång till det som nämns i citatet du refererar till. Apple och Google gör likadant. Det går att stoppa tillgång till din dator i Windows 10, men det innebär att en del appar inte kommer att fungera. För att t.ex. en väderapp ska kunna ge dig en lokal prognos, behöver den veta var du befinner dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

På ett annat stort internationellt Windowsforum finns följande inlägg som kanske är värt att beakta. :unsure:

 

Microsoft Windows 10 is the biggest privacy violation Microsoft has ever created.

 

Before you install it, you guys need to do some research and find out what all is sent back to the mothership..

 

Your files, directories, email contacts, email contents, text messages, location data, telemetry data, how often you talk to your contacts, etc etc.. The 45-page agreement states that they can access any and all of this information at any time.. Do some research on Wikipedia and other sites please.. Stay safe..

 

MICROSOFT AND MR GATES IS WATCHING YOU 24/7.

Tack för det klargörandet... :thumbsup: ...och nu börjar jag förstå vad som hände mig vid min uppdatering som också "misslyckades" sisådär 8-10ggr innan det plötsligt "lyckades"..... :unsure: .! Ångrar bittert att jag inte stannade kvar på Win7 så länge det går...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det klargörandet... :thumbsup: ...och nu börjar jag förstå vad som hände mig vid min uppdatering som också "misslyckades" sisådär 8-10ggr innan det plötsligt "lyckades"..... :unsure: .! Ångrar bittert att jag inte stannade kvar på Win7 så länge det går...

Det är ingen större skillnad mellan Windows 7 och 10 i det avseendet. Men i Windows 10 är det lättare att stänga av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...