Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

windows 10 registrering och licensnummer


pehrbau

Rekommendera Poster

Jag använde en del av natten för nedladdning och installation av Windows 10 home resp Windows 10 pro på två av mina maskiner. Allt gick bra och allt verkar fungera. Det enda som jag har hittat som inte var med från 8.1 var några sparade lösenord - och det var ju snart åtgärdat.

 

Men ett problem är att jag inte har hittat några licensnycklar liksom de som jag har på program jag köpt.

 

Vad händer om jag vill installera om allt vid en eventuell disk krasch för C-disken?

 

För övrigt är jag imponerad att allt verkar fungera med mina redigeringsprogram som inte bara fungerar utan också hittar alla rådata utspridda över sex diskar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 10 som är uppgraderad med gratiserbjudandet har ingen egen licensnyckel. Under uppgraderingen lästes ett hårdvaru-ID i din dator och detta lagrades hos Microsoft ihop med informationen att det är tillåtet att ha Windows 10 på den datorn. Under ominstallationen av Windows 10 kommer hårdvaru-ID att läsas igen och skickas till Microsoft för kontroll och då får Windows 10 reda på att det ska aktivera sig.

 

Hårdvaru-ID:et har framför allt med moderkortet att göra.

 

Kul att det gick bra att uppgradera och att Windows 10 fungerar fint, för annars läser jag ju mest om de som har problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter uppgraderingen till Windows 10 har man bara en generell nyckel för den variant (Home/Pro etc) av Windows 10 man har, dvs alla med den varianten har samma nyckel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan var:

Vad händer om jag vill installera om allt vid en eventuell disk krasch för C-disken?

 

Svaret var lite luddigt.

När man bootar från stickan i det läget att C-disken har krashat och man sätter in en ny disk kommer man då få upp möjligheten att "Hoppa över" när man ska knappa in licensnyckeln?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan var:

Vad händer om jag vill installera om allt vid en eventuell disk krasch för C-disken?

 

Svaret var lite luddigt.

När man bootar från stickan i det läget att C-disken har krashat och man sätter in en ny disk kommer man då få upp möjligheten att "Hoppa över" när man ska knappa in licensnyckeln?

 

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...