Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 10 Delivers Updates From Your PC To Strangers


Thirteen

Rekommendera Poster

Flyfisherman

Men det kan ju vara bra att känna till om man har datauppkoppling med begränsad datamängd och betalar för detta.

 

Fast å andra sidan så skall det då heller inte ske eftersom Windows 10 har en funktion för just detta och då inte använder ned och uppladdning via flera klienter eller för den delen hämtar Windows update automatiskt om man har en sådan typ av uppkoppling - har jag för mig åtminstone att jag nyligen läst, men kan inte säga 100% säkert.

 

Men tyvärr hittar jag inte igen länken om just detta och var man i inställningarna kan ändra (har just nu inte min virtuella maskin med Windows 10 igång heller).

 

Tex. om man håller på med on-line spel och då vill man inte ha onödiga latenser och annat som stör eller bara att man har låg bandbredd samt hastighet och själv håller på med filöverföringar och naturligtvis vill utnyttja internetuppkopplingen man betalat för maximalt.

 

Så jag jag skulle nog rekommendera att stänga av den funktionen som visas i vertpres länk alltså under inställningar > uppdateringar.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sharing through back to the Internet is disabled if you set the network to be "metered".

http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=1171951

 

Set Wireless Network as Metered or Non-Metered Connection in Windows 10: http://www.tenforums.com/tutorials/3162-wireless-network-metered-connection-set-windows-10-a.html

 

  • Any app that relies on an Internet connection to update or display info might be limited in the amount of data it can download or display.
  • Windows Updates won't automatically download over a metered connection (where charges may apply).
  • Apps downloading from the Windows Store might be paused.
  • Start screen and Start menu live tiles might stop updating.
  • Offline files might not sync automatically.
  • Ethernet network connections can't be set to metered.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...