Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgradering till Vindows 10 åt upp min ssd


Isbjörnsson

Rekommendera Poster

Isbjörnsson

Före uppgradering,från Vindows 7,till nya 10,hade jag 36 Gb ledigt på ssd disken,som är på 76 GB.Efter uppgraderingen har jag 20 GB kvar.Tar inte installationon bort gamla Vindows 7?Jag har kört spårrensning,och vill ha bort allt onödigt.Och är ingen ungdom,som kan allt om datorer.Help,vad tar jag till för hårdför metod nu??Har kört cleaner registerrensning också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

 

Du skall använda Windows inbyggda diskrensningsverktyget och i detta bockar du i att den skall ta bort tidigare Windows installation, men annars så kommer denna att automatiskt tas bort inom en månad dvs. att man har en månad på sig att ångra sig och återställa till gamla Windowsversionen.

 

Annars gör du så här:

Nere till vänster i Sök skriver du diskrens > i listan som kommer upp högerklickar du på Diskrensning och väljer 'Kör som administratör' > bocka i gamla Windowsinstallationen (kommer inte ihåg vad det står exakt), Tempfiler, rensa Windows update instaltioner etc. => så kommer allt onödigt att rensas bort och det kommer att frigöra många GB på disken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört cleaner registerrensning också.

Använd inte registerstädningsprogram i Windows 10, alldeles för stor risk att de inte kan tillräckligt mycket om hur registret i Windows 10 avviker från tidigare Windows-versioner och därför städar bort saker som ska vara kvar. Registerstädningar orsakade väldigt mycket problem när Windows 8 var nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isbjörnsson

Nej,nu vågar jag inte städa mer.För oss,som inte kan så mycke data,är detta forum perfekt. Men jag gillar Vindows 10.lite ovant,innan man hittar alt. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...