Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filhanteraren m.m funkar inte i Linux


MariaE

Rekommendera Poster

Filhanteraren funkar inte i min Linux version trots att jag har försökt installera om den. Det gör att det är omöjligt att öppna mappen Home eller hemma som den heter i den Svenska versionen. Jag använder Linux Mint Rebecca 17 Xfe tror jag den heter. Jag surfar på min Windows dator nu eftersom jag inte kommer in på eforum med min Linux dator. Det är ibland svårt att lagra på nas också från Linuxdatorn. Men i gedit går det bra att spara filer direkt på Nas om jag först öppnar en fil som jag har sparat tidigare på Nas och fortsätter i den filen och spara under annat namn...

:-O Ingenting förvånar mej när det gäller datorer.... De andra filhanterrna som jag har funkar Gnome commander och Midnight commander.  Hoppas någon förstår trots att jag har blandat flera ämnen. Men jag tror att allt beror på att filhanteraren inte funkar.

 

Nu har jag ialafall fått över alla mina datafiler till Nas med hjälp av gnome commander. Jag kanske måste installera om Linux  :angry:

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lättare att få hjälp på linux mints eget forum

Jag tänkte registrera mej där en gång. Men det verker inte vara någon som använder Linux Mint Rebecca som jag har börjat med. Det kanske inte är så många där som vet vilka kommandon man ska skriva i Linux Mint Rebecca. I de andra Linuxversionerna är det andra kommandon har jag sett. Man måste lära sej en Linuxversion i taget eller bara använda samma version annars är det risk att man blandar i hop kommandon och annat. Jag skriver redan en del Linux kommandon i Windows vilket inte funkar... Om man jämför Linux och Windows så är det lätt att använda en Windows version om man har börjat med en annan. Det gäller inte för Linux där är det olika kommandon för varje Linux distrubution...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte registrera mej där en gång. Men det verker inte vara någon som använder Linux Mint Rebecca som jag har börjat med. Det kanske inte är så många där som vet vilka kommandon man ska skriva i Linux Mint Rebecca.

 

Förstår inte ditt påstående? Du har ju inte ens försök att fråga i detta Linux forum,

Det är ju ett forum speciellt för just Linux Mint, då har du ju alla möjligheter att få bra svar på din fråga och alla dina frågor gällande Linux Mint, större chans än du har härinne.

 

Och det är ju ett engelsk forum, perfekt för dig som ska ha allt engelskspråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte ditt påstående? Du har ju inte ens försök att fråga i detta Linux forum,

Det är ju ett forum speciellt för just Linux Mint, då har du ju alla möjligheter att få bra svar på din fråga och alla dina frågor gällande Linux Mint, större chans än du har härinne.

 

Och det är ju ett engelsk forum, perfekt för dig som ska ha allt engelskspråkigt.

Min engelska är inte så bra. Men här hittade jag ett svenskt forum www.linuxmint.se 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar att lagra en sida på Nas från eforum också om jag först har lagrat en fil som jag har sparat på Nas tidigare i gedit...

 

Nu har jag fått veta  i Linuxforumet att man kan göra logfiler som den som är duktig på Linux kan tyda och skriva vad som är fel och vad man ska göra eller inte göra, men jag har inte fått svar på hur man ska göra ännu. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera att detta är en tråd om att en av tre filhanteraren inte fungerar, den ska inte handla om NAS, loggfiler, andra forum eller något annat. Inlägg som är off-topic kommer att tas bort.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...