Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tjänsten User Profile Service


kjbe

Rekommendera Poster

När jag startar min Accer 3810T med Vista Home Premium får jag följande meddelande när jag klickar på mitt konto:

 

"Tjänsten User Profile Service misslyckades med inloggningen
Det går inte att läsa in användarprofilen"

 

När jag sedan klickar på "OK" blir svaret "Du loggas nu ut" och datorns två konton visas igen. Förutom admin kontot finns det ett vanligt användarkonto som går att öppna. Admin lösenordet var tidigare blankt med det fungerar inte heller nu så jag kommer inte åt mina mappar och filer som finns under mitt adminkonto.

 

Någon som har tips som gör att jag får full tillgång till mina mappar och filer igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meddelandet innebär att den del av registret som innehåller information om användarkontot har blivit skadad. Om standardkontot inte kan komma åt filerna i mappen C:\Användare\"adminkonto" så kan du kolla på guiden:
http://www.idg.se/2.1085/1.458715/sa-raddar-du-filer-fran-din-kraschade-pc

För jag tror inte det är så mycket annat att göra än att säkerhetskopiera alla viktiga filer på C: och sen ominstallera Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...