Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera PC spel i en andriod tablet


bobhansson

Rekommendera Poster

Hej Allihop

 

Har precis inköpt en lenovo A10-70 tablet och upptäcker till mitt stora förtret att Steam inte fungerar att spela på den! Gjorde inte min research innan helt enkelt.

 

Jag har redan sett att det går att stream steam (och andra spel) via diverse program när du har en annan dator som spelet kan köras på över interna nätverket. Men jag vill kunna köra offline som när jag är på bussen osv så då funkar inte den lösningen för mig.

 

Jag har en hel del gamla pc både på steam och på original skivor i källarn. Iomed steam inte fungerar verkar det som, är det någon som känner till ett sätt att föra över och installera möjligtvis ifrån original skivor?

 

Jag tänker mig att jag kan göra om original skiva till .iso fil och pröva o se om deamon tool fungerar i tablet. Eller om det rent av finns en apk converter? Eller om det går via usb med att installera ifrån extern cd?

 

Är det någon som har provat o kan säga om nått av det här borde fungera?

 

Känns så surt att ha baldurs gate och icewind dale på original men att behöva köpa dom i app store igen...

 

Vänligen

Robert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du precis köpt den, kan du inte lämna tillbaka den och byta till en Windowsplatta? Tror att detta är ända utvägen.

 

Edit:

Se till att köpa en platta med tillräcklig kapacitet för att spela spelen som du tänker spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du precis köpt den, kan du inte lämna tillbaka den och byta till en Windowsplatta? Tror att detta är ända utvägen.

 

Edit:

Se till att köpa en platta med tillräcklig kapacitet för att spela spelen som du tänker spela.

 

 

Hallå Tune

 

Sant som du säger men tyvärr är det redan försent, får helt enkelt tänka på det tills nästa köp.

 

Sidospår, om tabben har windows, fungerar den likadant som man är van vid likt en normal dator med windows? Eller finns det restriktioner ändå? Förutom systemkrav då.

 

Vänligen

Robert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...